کد خبر: ۲۷۷۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۷۰۹

چهارسناریو درباره شیوه بازداشت روح الله زم مدیر آمدنیوز

دیشب روح‌الله زم در اعتراف‌های تلویزیونی کوتاهی که از او پخش شد، گفت اشتباه‌اش این بوده که به برخی کشورها اعتماد کرده و ازجمله از ترکیه نام برد.........


1- سناریوی نخست؛ دست‌گیری با کمک ترکیه؛ عراق؛ فرانسه
▫️دیشب روح‌الله زم در اعتراف‌های تلویزیونی کوتاهی که از او پخش شد، گفت اشتباه‌اش این بوده که به برخی کشورها اعتماد کرده و ازجمله از ترکیه نام برد؛
▫️بنا برخی گمانه‌ها او در عراق یا ترکیه بازداشت شده و به ایران  داده‌شده.
▫️زم در میان کشورها از فرانسه نام برد و  عده‌ای چنین تفسیر کردند که مدیرآمدنیوز زم در چهارچوب یک «تبادل» یا چیزی شبیه به آن با فرانسه، دست‌گیر شده.
▫️و یادمان نرود که امروز مسوول اشراف فرماندهی‌کل سپاه، گفت که زم، با هم‌کاری یک سرویس خارجی بازداشت شده و افزود سرویس‌های اطلاعاتی دشمن وقتی زیرفشار باشند، هر دارند، فدا می‌کنند.

2- بازداشت در شیراز؛
 ▫️براساس این سناریو، زم می‌خواسته از باکو به دبی سفر کند که ازسوی اطلاعات‌سپاه در شیراز بازداشت شده؛ مبنای این سناریو یکی از خبرهای پنج‌روز پیش بود.
▫️هژدهم مهر، پنج‌روز پیش، سازمان هواپیمایی ایران اعلام کرد یک هواپیمای بویینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی «فلای دوبی» در مسیر باکو - دوبی به‌سبب دیده‌شدن دود در کابین هواپیما در فرودگاه شیراز «فرود اضطراری» داشته.
▫️گفته می‌شود زم مسافر این پرواز بوده و پس‌از فرود اضطراری هواپیما در شیراز بازداشت شده؛ شبیه به بازداشت عبدالمالک ریگی رهبر  جندالله در سال ۱۳۸۸.
▫️حواس‌مان باشد که دیروز در رسانه‌ها پیچید که یک مقام ارشد امنیتی و سیاسی امارات، اخیرا طی یک سفر پنهانی برای کاهش تنش‌ها با ایران به تهران داشته.
▫️امروز این خبر را جواد ظریف رد کرد ولی دیروز حسن‌روحانی در نشست‌خبری‌‌اش گفت مقام‌های اماراتی به ایران رفت‌و‌آمد داشته‌اند.
▫️در این سناریو ادعا می‌شود دولت امارات در توافقی پشت‌پرده با ایران روح الله زم را به ایران تحویل داده.

3 - بازداشت در تبریز؛
 ▫️۱۴مهر یک هواپیمای مسیر مسقط به لندن، به‌سبب بدبودن حال یک زن باردار که به پزشک نیاز داشت، در تبریز «فرود اضطراری» داشت و برخی می‌گویند احتمال دارد زم در این پرواز بوده و در تبریز دست‌گیر شده.

4- برخی رسانه‌ها مدعی‌اند که زم در یک کشور دیگر ربوده شده و به ایران آورده‌شده.