کد خبر: ۲۷۷۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۷۹

کاهش قیمت سکه در بازار تهران / هر گرم طلا ۴۰۴ هزار تومان شد

بازار سکه و طلا در ایران روز نسبتا آرامی را سپری کرد و نوسانات قیمت امروز کمتر از یک درصد بود. این در حالی است که بازار جهانی طلا با افزایش دوباره قیمت طلا پس از وقفه‌ای کوتاه رو به رو شد.

قیمت طلا در بازارهای داخلی امروز با اندکی کاهش مواجه شد. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش ۰.۰۴ درصدی به ۴۰۴ هزار و ۴۴۹ تومان رسید.

نرخ یک قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید با ۰.۲۵ درصد کاهش سه میلیون و ۹۷۰ هزار تومان اعلام شد و هر سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز سه میلیون و ۹۶۰ هزار تومان خرید و فروش شد. علاوه بر این نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب دو میلیون و ۳۰ هزار تومان و یک میلیون و ۲۲۰ هزار تومان خرید و فروش شد.

صبح امروز هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۴۸۴ دلار و ۱۰ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۴۸۷ دلار و ۹۰ سنت رسید.  

بر اساس گزارش رویترز، قیمت طلا همچنین از جدال لفظی آمریکا و چین بر سر هنگ کنگ حمایت شد. به گفته بنجامین لو، تحلیلگر شرکت فیلیپ فیوچرز، تاکنون مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین به خوبی پیش رفته است اما اگر این روند معکوس شود، طلا ممکن است به قیمت بالاتری صعود کرد. این فلز ارزشمند همچنان در محدوده بین ۱۴۷۴ تا ۱۵۱۰ دلار مانده است.