کد خبر: ۲۷۷۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۸۲

اردوغان برای مذاکره پیرامون جنگ در سوریه به مسکو می‌رود

بی بی سی نوشت: رئیس جمهوری روسیه از رئیس جمهوری ترکیه خواسته است برای مذاکره پیرامون شرایط کنونی در سوریه طی روزهای آینده از مسکو دیدن کند.
همزمان، دولت آمریکا اعلام کرده است که مایک پنس و مایک پومپئو، معاون رئیس جمهوری و وزیر خارجه آمریکا عازم ترکیه شده و قرار است روز پنجشنبه، فردا، با رئیس جمهوری و سایر مقامات ترکیه دیدار کنند و وزیر خارجه ترکیه نیز امروز، چهارشنبه، با مشاور امنیت ملی ایالات متحده ملاقات می‌کند.

روز چهارشنبه، ۲۴ مهر (۱۶ اکتبر)، دفتر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد آقای پوتین با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، در مورد عملیات جاری ارتش ترکیه در خاک سوریه به تبادل نظر پرداخته و از او دعوت کرده است برای گفتگو در این مورد "طی روزهای آینده" به مسکو سفر کند. در اطلاعیه دفتر رئیس جمهوری روسیه آمده است که آقای اردوغان این دعوت را پذیرفته است هرچند مشخص نیست که سفر او به مسکو در چه تاریخی انجام خواهد شد.

در این اطلاعیه آمده است که تماس تلفنی رهبران دو کشور به درخواست رئیس جمهوری ترکیه صورت گرفت و دو طرف "بر جلوگیری از برخورد بین ارتش‌های ترکیه و سوریه تاکید نهادند." دفتر رئیس جمهوری روسیه افزوده است که پوتین "نسبت به فرار تروریست‌ها از زندان و نفوذ به کشورهای همسایه" در جریان درگیری جاری بین ارتش ترکیه و کردهای سوری ابراز نگرانی کرد. احتمالا اشاره او به چند هزار عضو گروه ترورویستی داعش است که توسط نیروهای کرد اسیر و زندانی شده‌اند.