کد خبر: ۲۷۷۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۶۱

این بیماری برای سلامت شما، اندازه ایدز خطرناک است

متخصصان سلامت در "مجمع شورای جهانی زوال عقل" تاکید کردند که زوال عقل به اندازه ویروس HIV و بیماری ایدز تهدیدی جدی برای سلامت عمومی به حساب می‌آید.

وزیر سلامت هلند در سخنرانی خود در مجمع شورای جهانی زوال عقل که در ژاپن برگزار شد، گفت: زوال عقل همچون بیماری ایدز و ویروس HIV تهدیدی جدی برای سلامت جهانی به حساب می‌آید و تعداد مبتلایان به این بیماری تا سال ۲۰۳۰ به جمعیت آلمان نزدیک می‌شود.

به گفته وزیر سلامت هلند، بیماری زوال عقل به خوبی شناخته نشده و مورد غفلت قرار گرفته است و همانطور که در سال‌های نخست شناسایی بیماری ایدز و ویروس HIV این وضعیت وجود داشت.

اکنون در آستانه همه‌گیری بیماری دیگری هستیم؛ بیماری که سیستم ایمنی بدن را هدف قرار نمی‌دهد بلکه مغز، حافظه و شخصیت انسان را تهدید می‌کند.

به گزارش روزنامه گاردین، وزیر سلامت هلند افزود: هزینه مراقبت‌های مربوط به بیماران مبتلا به زوال عقل در سال ۲۰۳۰ حدود دو تریلیون دلار خواهد بود. بدون شک زوال عقل یکی ازبزرگترین چالش‌های اجتماعی و پزشکی است که بشر در سال‌های پیش‌رو با آن روبرو خواهد بود و در برخی از کشورها این بیماری عامل اصلی مرگ و میر به حساب خواهد آمد.

منبع:ایسنا