کد خبر: ۲۷۸۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۸۷

خبر خوش مجلس برای سربازان وظیفه+سند

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از نامه هیئت رئیسه پارلمان به سازمان برنامه و بودجه درباره حقوق سربازان وظیفه خبر داد.
فاطمه ذوالقدر سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از نامه 16 تن از نمایندگان به هیئت رئیسه مجلس درباره اعلام ماده 234 آیین‌نامه داخلی پارلمان، به دلیل استنکاف سازمان برنامه و بودجه از اجرای قانون درباره حقوق سربازان وظیفه در لایحه بودجه سالانه خبر داد.

وی افزود: در ماده 38 قانون اصلاح موادی از قانون خدمت وظیفه عمومی، حقوق سربازان وظیفه باید حداقل 60 و حداکثر 90 درصد، حداقل حقوق کارکنان نیرو‌های مسلح باشد که سازمان برنامه و بودجه با نقض قانون از اجرای آن سر باز زده است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: هیئت رئیسه مجلس نیز طی نامه‌ای به سازمان برنامه و بودجه در در ضرب‌الاجل 10 روزه از مسئولان این سازمان خواسته موضوع را بررسی و علت عدم اجرای قانون را در گزارشی به مجلس ارائه دهند.

طبق ماده 234 آیین‌نامه داخلی مجلس، هرگاه حداقل 10 نفر از نمایندگان و یا هرکدام از کمیسیون ها، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور و یا وزیر و یا مسئولین دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد. کمیسیون مربوطه نیز حداکثر ظرف مدت ده‌روز موضوع را رسیدگی و درصورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

به موجب تبصره این ماده چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه‌قضائیه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی کند.

خبر خوش مجلس برای سربازان وظیفه + سند

منبع:تسنیم