کد خبر: ۲۷۹۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۴۱

دلایل روانی تمایل افراد به عوض کردن قاب گوشی به آیفن!

در ماجرای تمایل بعضی جوانان به خرید قاب‌هایی که گوشی‌ها را در ظاهر تبدیل به آیفون 11 می‌کند پای عوامل روانی در میان است
«در پدیده‌اى جالب و تا حدودی نادر، بعضی از جوانان این مرز و بوم میرن با خرید یه قاب فیک، آیفون X رو تبدیل به آیفون ١١ می‌کنن تا باهاش پز بدن! البته اگر حواس‌تون باشه، می‌تونین مچ‌شون رو بگیرین!»

این متن به تازگی در فضای مجازی به همراه عکس‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد قاب‌های گوشی تلفن همراه جدیدی وارد بازار شده که افراد می‌توانند با استفاده از آن، ظاهر آیفون مدل پایین‌تر خود را به آیفون 11 تبدیل کنند. 

در این بین، انتشار عکسی از صفحه اینستاگرامی همسر «علی علیپور»، مهاجم پرسپولیس که از چنین قابی استفاده کرده و کاربران شبکه‌های اجتماعی به اصطلاح مچ‌ او را گرفته‌اند، جزو پست‌های پربازدید شده است. اما چرا برخی افراد به دنبال استفاده از چنین محصولاتی هستند و آیا استفاده از چنین گزینه‌هایی ترحم‌برانگیز و فاجعه‌بار است یا از جمله مواردی است که گاهی لازم نیست خیلی هم جدی گرفته شود؟

نمایش لوکس بودن عجیب نیست!

اگر نوجوانی کم سن و سال دوست دارد چنین کاری را بکند، خیلی به او سخت نگیرید چرا که در دوره نوجوانی، برخی افراد تمایل دارند هویت خودشان را با وسایلی که استفاده می‌کنند، تعریف ‌کنند. وقتی اجناس مورد استفاده‌شان لوکس به نظر می‌رسد احساس بهتری دارند و فکر می‌کنند افراد مهم‌تری هستند. بر این مبنا تلاش برای لوکس نشان دادن وسایل نه عجیب است و نه حتی ترحم‌برانگیز. به خصوص اگر رفتاری گذرا و موقت باشد. اگر در میان اطرافیان فردی را می شناسید که به سراغ چنین گزینه‌ای رفته، به رویش نیاورید. در عوض سعی کنید ویژگی‌های مثبت دیگر او را پررنگ‌تر کنید تا بداند به خودی خود ارزشمند است.

عواقب نداشتن عزت نفس

با این حال اگر فردی در اواخر دوران جوانی به سراغ این گزینه‌ها برود، این مسئله می‌تواند نشانه‌ای از موضوعی جدی‌تر باشد چراکه بی‌توجهی به ویژگی‌های یکتا و مثبت خود و در عوض تمرکز بر وسایل مورد استفاده در تعریف هویت فردی، در دوره نوجوانی شاید عجیب نباشد اما اگر فردی تا اواخر دوره جوانی یعنی بعد از 25 سالگی چنین وضعیتی را تجربه می‌کند، دیگر موضوع را نمی‌توان جزئی از فرایند رشد در نظر گرفت بلکه بحث بیشتر بر سر رشد ناکافی فرد در زمینه عزت نفس، احساس ارزشمندی و هویت فردی است. موضوعاتی که باید زودتر فکری برایشان کرد.

این رفتار را در دیگران تقویت نکنیم

اما رفتن سراغ چنین گزینه‌هایی توسط افراد میان سال، گاهی اوقات می‌تواند نمایانگر تلاش فرد برای فریب دیگران باشد. گاهی هم البته پای عوامل روانی در میان است که با توجه به سن فرد و انتظاری که از او می‌رود بیشتر بحث نپختگی عمیق او و تعارضات درونی مطرح است و دیگر حتی از رشد ناکافی نمی‌توان صحبت کرد. این روزها متاسفانه در بسیاری از مواقع، توجه اغراق‌آمیز به ظاهر گوشی، قیمت و برند جای توجه به کارایی را گرفته و باعث شده تا افراد دچار چشم و هم‌چشمی زیادی در این حوزه شوند. راستی شما کجای این مسیر ایستاده‌اید؟ چقدر تحت تاثیر برند گوشی دیگران و قیمت آن هستید؟ آیا تا به حال به این موضوع توجه کرده‌اید که هر کدام از ما با رفتارمان می‌توانیم تقویت‌کننده چنین رویه‌های غلطی باشیم؟

منبع:خراسان

منبع:خراسان