کد خبر: ۲۷۹۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۷۰

سکوت دوماهه ستاره محروم ایران شکست

سامان که مدت های زیادی سکوت کرده بود در گفتگویی مفصل با سایت آفتون بلاد سوئد پیرامون اتفاقات رخ داده صحبت کرد اما به این شرط که زیاد وارد بحث شکایت اوئسکا نشود.
رای به محرومیت چهارماهه از حضور در میادین رسمی و پرداخت چهارمیلیون جریمه به اوئسکا، ستاره دو ملیتی فوتبال ایران و باشگاه آمیان را تا مرز ویرانی و نابودی پیش برد.

به گزارش فارس، اتفاقات رخ داده در یکی دو سال گذشته برای سامان قدوس اصلا خوشایند نبود چون باعث شد او به خاطر یک حرکت اشتباه در نقل و انتقالات با جریمه و محرومیتی سنگین روبرو و در اوج دوران باشگاهی از سطح اول مسابقات کنار گذاشته شود. سامان که مدت های زیادی سکوت کرده بود در گفتگویی مفصل با سایت آفتون بلاد سوئد پیرامون اتفاقات رخ داده صحبت کرد اما به این شرط که زیاد وارد بحث شکایت اوئسکا نشود.

نویسنده در لید مصاحبه خود آورده است:« اواخر ماه آگوست 2019 حکمی از سوی فیفا صادر شد که سامان قدوس ملی پوش فوتبال ایران و ستاره سابق اوسترشوند را برای چهار ماه محروم می کرد. این بازیکن باید چهار میلیون یورو هم جریمه می پرداخت. حکمی ویرانگر که وضعیت را برای این بازیکن تازه مطرح شده در فوتبال اروپا تا مرز نابودی و جنون پیش برده بود. او در فرانسه به عنوان متخصص ضربات ایستگاهی و گل های غیرمنتظره تازه به شهرت رسیده بود اما حالا باید از صحنه اول دور می ماند».

بعد از این مقدمه کوتاه سامان قدوس با شکستن سکوت چند ماهه خود به اتفاقات و حواشی بعد از این حکم پرداخت و حرف های جالبی به زبان آورد.

روزهای اول بعد از این شوک چگونه گذشت؟

واقعا سخت و طاقت فرسا بود. کاملا ویران و نابود شده بودم و عبور از این مرحله کمی برایم دور از انتظار بود چون چهار ماه باید از فوتبال دور می شدم. تا مرز جنون هم پیش رفتم اما ...

پس کاملا ناامید شده بودی؟

گفتم روزهای وحشتناکی بود. اجازه بازی نداشتم و تنها باید بالاجبار تمرین می کردم. سعی کردم مثل همیشه رفتار کنم و اولین نفر در تمرینات باشم اما از نظر ذهنی ویران شده بودم. مثل یه لیوان شیشه ای ترک خورده که سعی می کند اجازه ندهد تا بشکند اما سرنوشت بدی در انتظارش است. کاملا ترک خورده بودم و هیچ راهکاری برای فرار از این وضعیت نداشتم. مدام این سئوال در ذهنم بود که چگونه می توانم با این وضعیت کار کنم و فوتبالم را نجات بدهم؟

گویا تماس های تلفنی زیادی هم در 24 ساعت اول ماجرا داشتی؟

بی نهایت تماس داشتم. هر کس از ماجرا باخر شده بود از آشنا و بستگان گرفته تا غریبه ها زنگ می زدند. گوشی تلفنم به حالت انفجار در آمده بود چون همه می دانستند اتفاق بدی رخ داده است.

در همان برهه آمیان هم فصل را دیوانه وار آغاز کرد و در هر بازی با استرس و اضطراب به میدان می رفت و ناکامی پشت ناکامی، از همه بدتر قدوس هم چهارماه نمی توانست برای تیم بازی کند.

این باعث افزایش توجه رسانه ها به وضعیت من و آمیان شد. اوضاع را سخت تر کرد چون تیم مسابقه ای را نمی برد و همه تصور می کردند که این اتفاق تقصیر من است. نمی توانستم بازی کنم تا به تیم کمک کنم و این بار سنگینی روی دوشم بود. آنها روی من سرمایه گذاری کرده بودند که کمک کنم نتیجه بگیرند اما ... با این حال خوشحالم که هم باشگاه هم طرفداران شرایط را درک کردند و آرامش آنها به من کمک کرد تا همه چیز را بهتر بپذیرم.

دوست داری بیشتر راجع به این ماجرا و اتفاقات پرونده اوئسکا صحبت کنی؟

من مدت ها سکوت کردم و الان هم نمی خواهم به طور خاص پیرامون مناقشه با باشگاه اسپانیایی حرفی بزنم. ما تجدیدنظرخواهی کردیم و در انتظار تصمیم دادگاه CAS هستیم.

سامان قدوس در این سال ها به سرعت مراحل پیشرفت را طی کرد. با ایران به جام جهانی 2018 رفتی و بعد سر از لیگ 1 فرانسه درآوردی. اما حالا این پیشرفت متوقف شده است، چه حسی داری؟

خیلی طول کشید تا با این اتفاق کنار بیایم. اتفاقی که باعث شد تا خرد شوم و من این روزها را برای بدترین دشمنم آرزو نمی کنم. واقعا ناامید شده بودم و خودم را در سطح یک فوتبالیست آماتور می دیدم. بسیاری از افراد سعی کردند با صحبت های خود به من روحیه بدهند مثل این که دوستانم گفتند فکر کن مصدوم شدی و چهار ماه نیستی. از چیزی نترس و مبارزه کن تا قوی تر برگردی. منظور آنها را متوجه می شدم اما واقعیت این بود که من مصدوم نیستم و در اوج آمادگی باید کنار باشم، آن هم در شرایطی که از همه دوران قبلی فوتبالیست بهتری شده ام .

تمام هفته تمرین می کنی اما اجازه بازی نداری! تجربه عجیبی است.

تست بسیار بدی برای من بود و باید بگویم محرومیت لعنتی مرا نابود کرد. البته به این نتیجه رسیدم که این اتفاق باعث می شود تا شخصیتم را امتحان کنم و خودم را بسنجم که چگونه با آن کنار می آیم.

با وجود این که از ترکیب و فهرست تیم دور هستی اما شنیدیم در طول تمرینات مربی و بازیکنان حسابی با شرایط تو کنار آمده و در جریان اصلی برنامه های تاکتیکی قرار داری؟

باید واقعا اعتراف کنم از این برخورد سوپرایز شدم. آنها واقعا به من در این مدت کمک کرده اند مخصوص مربی تیم لوکا السانر. بعد از تصمیم فیفا او با من جلسه ای داشت. در این نشست برنامه ای برای این که من چگونه در این چهارماه به بازیکن بهتری تبدیل شوم تدوین شد. او موارد بسیار دیگری هم گفت مثل این که من نباید پرخاشگر و عصبی شوم. بیشتر باید سعی و تلاش کنم. بهتر و حرفه ای تر با این اتفاق کنار بیایم و ... ما تمرینات اختصاصی زیادی با هم داشتیم. صبح با تیم تمرین کردم و بعد ماندم و اختصاصی هم کار می کردم. بعدازظهر دوباره با تیم تمرین می کردم و این نشان داد که آمیان اهمیت زیادی برای بازیکنی مثل سامان قدوس قائل است. از آنها بسیار سپاسگزارم.

سئوال پایانی ما به جریمه چهار میلیون یورویی برمی گردد، با آن چطور کنار آمدی؟

این جریمه برای من واقع بینانه نیست و همان طور که گفتم با کمک وکیلم در حال تجدید نظرخواهی هستیم. بگذارید ببینیم چه اتفاقی رخ می دهد. اما باز هم می گویم این جریمه عادلانه نیست. اما می خواهم دید روشنی نسبت به ماجرای تعلیق از فوتبال داشته باشم و دیدید که آن را پذیرفتم چون یه حرکت اشتباه انجام داده بودم اما در خصوص جریمه مالی فکر نمی کنم حق من پرداخت چنین پولی باشد.