کد خبر: ۲۷۹۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۵۳

انتخابات ریاست جمهوری، عامل مهم استرس در میان آمریکایی ها

یک سال باقی مانده، اما بر اساس یک نظرسنجی جدید، انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به "منشاء بزرگ استرس" در بین اکثر آمریکایی‌ها تبدیل شده است.

به نقل از یو اس ای تودی، بر اساس پیمایس سالانه" استرس در آمریکا" که توسط انجمن روانشناسی آمریکایی انجام می‌گیرد، ۵۶ درصد از آمریکایی‌های بزرگسال انتخابات ۲۰۲۰ را یک عامل استرس ‌زای مهم می‌دانند.

این میزان نسبت به انتخابات بحث برانگیز ۲۰۱۶ افزایش یافته است. در آن انتخابات سه ماه قبل از انتخابات از پاسخ دهندگان همان سوال را پرسیدند و ۵۲ درصد بزرگسالان گزارش دادند که انتخابات ریاست جمهوری به میزان قابل توجهی پر استرس است.

بر اساس این نظرسنجی موضوع انتخابات پیش رو برای پاسخ دهندگانی که به عنوان دمکرات شناخته می‌شوند، نسبت به جمهوری خواهان استرس بیشتری دارد. اختلاف استرس ین این دو گروه نزدیک به ۲۵ درصد است.

در حال حاضر در رقابت انتخاباتی ۲۰۲۰، ۱۷ نامزد دمکرات حضور دارند که هنوز برای نامزدی رقابت می‌کنند و  عمدتا یک هدف دارند: شکست دادن دونالد ترامپ.

در دنیای سیاسی که به صورت فزآینده‌ای رو به انشقاق دارد و اغلب رقابتی است، رای دهندگان هم با هجوم اطلاعات مربوط به تحقیقات استیاح ترامپ رو به رو هستند.

علاوه بر انتخابات ۲۰۲۰ سایر سر خط اخبار هم استرس زیادی را برای آمریکایی‌ها به همراه آورده است؛ تا جایی که ۳۹ درصد آن‌ها ادعا می‌کنند «در طول سال گذشته کاری کرده اند که کمتر اخبار به گوششان برسد.»

سایر موضوعات استرس زا: ۶۹ درصد به مراقبت‌های درمانی اشاره کردند و ۷۱ درصد در مورد تیراندازی در ملاء عام صحبت کردند که ۱۰ درصد بالاتر از آمار سال ۲۰۱۸ است. پاسخ دهندگان همچنین به موضوعاتی مانند مهاجرت، تبعیض، سقط جنین و تغییرات آب و هوایی اشاره کردند.

آرتور ایوانز، مدیر اجرایی‌ ای پی‌ای در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت: «در حال حاضر عدم اطمینان زیادی در دنیای ما وجود دارد؛ از تیراندازی در ملاء عام تا تغییرات آب و هوایی. پژوهش سال جاری به ما نشان می‌دهد که آمریکایی‌های بیشتری می‌گویند این مسائل به آن‌ها استرس وارد می‌کند.»

او ادامه می‌دهد: «در حالی که این‌ها مسائل اجتماعی مهمی هستند که باید به آن‌ها رسیدگی شود، نتایج، همچنین این نیاز را تقویت می‌کند که باید در مورد اثر استرس و مدیریت استرس بیشتر صحبت شود، به ویژه با گروه‌هایی که سطح بالایی از استرس را تجربه می‌کنند.»

بیش از نیمی از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که این پایین‌ترین نقطه در تاریخ آمریکاست که آن‌ها به یاد می‌آورند، اما حدود سه چهارم آن‌ها نسبت به آینده امیدوارند.

منبع:فرارو