کد خبر: ۲۷۹۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۰

دستور مهم وزیر کشور به سازمان مدیریت بحران پس از وقوع زلزله

وزیر کشور به دنبال وقوع زلزله در برخی مناطق شمال غرب کشور در دستوری به رییس سازمان مدیریت بحران خواستار رسیدگی سریع به وضعیت زلزله زدگان و مناطق زلزله زده شد.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با تاکید بر اینکه امدادرسانی به سانحه دیدگان باید در اولویت قرار گیرد گفت: تمامی واحدها و سازمان ها و ارگان های امداد رسان موظف به ارائه سریع و به موقع خدمات به زلزله زدگان می باشند  و  در صورت نیاز با هماهنگی استانداران مناطق زلزله زده ، امکانات و توانمندی های لازم در این خصوص به کار گرفته شود.

 وزیر کشور از هموطنان خواست ضمن حفظ آرامش و خونسردی با نیروهای امداد و نجات همکاری لازم را داشته باشند و اخبار و اطلاعات خود را صرفا از مراجع رسمی دریافت کنند.

گفتنی است ساعت ۲:۱۷ دقیقه بامداد بود که لرزه های شدید در استان‌های شمال غربی کشور به وقوع پیوست و یگان های امدادی از همان لحظه در آماده باش قرار گرفتند.

با وقوع این زلزله در روستاهای مناطق سردسیر کشور و روستاهایی که بیشتر بناهای شان خشتی است، کار امداد به سرعت آغاز شد. بر اساس آمار اولیه تا حوالی ۵ صبح، این زلزله در روستای ترکمن‌چای میانه ۵ قربانی داشته است. این آمار را ایسنا به نقل از مدیرکل مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی منتشر کرده است.