کد خبر: ۲۷۹۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۷۵

ادعای نماینده پایداری درباره درخواست عفو سلبریتی ها بعد از دستگیری روح الله زم

محمدجواد ابطحی، نماینده مجلس، گفت: اسم برخی از اشخاص ذی‌نفوذ در دولت مطرح است که با آقای زم ارتباط داشتند. آقای توکلی می‌گفت: «در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام یک بحث لفظی با آقای لاریجانی داشتم، به خانه که آمدم دیدم آمدنیوز این خبر را با آب و تاب دیگری منتشر کرده است.» چه کسی در مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده که این خبر را به آمدنیوز داده است؟ این موضوع جای بررسی دارد.

یک نماینده اصولگرای مجلس اخیراً در اظهارنظری مدعی شد سرشبکه‌های معاند داخلی مرتبط با روح‌الله زم شناسایی شده‌اند و بر اساس اطلاعاتی که به نمایندگان رسیده، افراد مرتبط با این کانال از نهادهای مختلف کشور هستند. افراد شناسایی‌شده هم از دولت هستند و هم از قوای دیگر.

محمدجواد ابطحی گرچه پیش از این گفته بود اطلاعاتی به نمایندگان رسیده، اما توضیح داد که در مجلس جلسه‌ای در این خصوص نداشته‌اند و برخی از دوستانش این اطلاعات را به او داده‌اند.

در ادامه مشروح این گفت‌وگو را می‌خوانید:

*اخیراً در اظهارنظری اعلام کردید که بر اساس اطلاعاتی که به نمایندگان رسیده، افراد مرتبط با آمدنیوز از نهادهای مختلف کشور هستند. این گزارش را کدام نهاد به مجلس داده است؟

من نگفتم کسی به مجلس گزارش داده است. این اطلاعات را برخی از دوستان‌مان به ما داده‌اند

*انتشار اطلاعاتی که در مصاحبه‌تان گفتید، در شرایط کنونی، کار درستی است

یک بحث اعتمادسازی است و بحث دیگر اعتمادسوزی است. از دهان شما «ها» بیرون می‌آید و گرم است و زمانی که فوت می‌کنید سرد است! کسی که به مصالح جامعه دقت می‌کند به هر اعترافی اتکا نمی‌کند. اعترافات باید بررسی شود.

در حال حاضر کاری که می‌کنند به همین شکل است. اعترافات زم به جای خود بررسی می‌شود تا آنهایی که دست‌نشانده استکبار بودند و با سرویس‌های اطلاعاتی خارجی به صورت مستقیم یا به واسطه زم ارتباط داشتند محاکمه شوند. افرادی که محکوم هستند اسم‌شان گفته می‌شود و ما با کسی رودربایستی نداریم.

زم می‌تواند اعتراف کند که همه ارکان نظام و رئیس‌جمهور و جهانگیری هم با من ارتباط داشتند که البته ما باید بررسی کنیم صحت دارد یا ندارد. و شواهد و دلایلی برای این ادعاهای او هست یا خیر.

*یعنی این حرف‌ها زده شده است؟

بالاخره اسم برخی از اشخاص ذی‌نفوذ در دولت مطرح است با آقای زم ارتباط داشتند. آقای توکلی می‌گفت «در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام یک بحث لفظی با آقای لاریجانی داشتم، به خانه که آمدم دیدم آمدنیوز این خبر را با آب و تاب دیگری منتشر کرده است.» چه کسی در مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده که این خبر را به آمدنیوز داده است؟ این موضوع جای بررسی دارد.

*اطلاعاتی را که در مورد شناسایی سرشبکه‌های داخلی معاند مرتبط با روح‌الله زم به دست دادید از کدام سازمان یا از چه کسی شنیده‌اید؟

خب شنیده‌ایم دیگر...

*این اخبار موثق است؟

بله، حرف‌هایی که می‌گویم موثق است.

*طراح اصلی کانال آمدنیوز را چه کسی می‌دانید؟

سرویس اطلاعاتی فرانسه.

*کانال‌های مشابه کانال آمدنیوز هم فعالیت می‌کنند، به صورت کلی اهداف این کانال‌ها به نظر شما چیست؟

اهداف این کانال‌ها جنگ رسانه‌ای و جنگ نرم است و به دنبال این هستند که روایات را تغییر دهند. در نهایت به دنبال سلب اعتماد مردم از حاکمیت هستند.

*به نظر شما چرا پدیده آمدنیوز و زم اتفاق افتاد؟

یک دلیل برمی‌گردد به شخصیت این آقا که شهرت‌طلب است و به خاطر بی‌توجهی پدر بزرگوارشان به تربیت او و تماس با دوستان ناخلف به این راه کشیده شد و از مسیر تقویت روحانی و معنوی او را خارج کردند. در فتنه ۸۸ او بسیار تلاش کرد و همراه خیل کسانی که در این فتنه دست داشتند پناهنده شدند به آمریکا، استرالیا و...

روی زم به عنوان کسی که شهرت‌طلب بود کار کردند و دیدند پسر یک روحانی بوده که آن روحانی هم پست داشته، پس می‌تواند اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

*یعنی از ارتباطات پدرش استفاده کنند؟

بالاخره از شخصیت پدرش استفاده کرده. کسی روح‌الله زم را نمی‌شناسد؛ او را به واسطه پدرش می‌شناسند و الا خودش عددی نیست. مانند برخی از نمایندگان مجلس ما که شخصیت پدرشان را به دوش می‌کشند.

سلبریتی‌ها، کارگردانان سینما و برخی از کارمندان دستگاه‌های دولتی بعد از دستگیری زم، درخواست عفو داشتند
*چه کسانی بعد از دستگیری روح‌الله زم، نامه درخواست عفو نوشتند؟

افرادی از سلبریتی‌ها، کارگردانان سینما و برخی از کارمندان دستگاه‌های دولتی درخواست عفو داشتند. برخی از کارمندان دستگاه‌های دولتی با رئیس اداره به مشکل خوردند و این اطلاعات را کپی کردند و به آمدنیوز دادند، اما هدف‌شان جاسوسی نبوده است.

در زندان بسیار مراقب زم هستند تا اتفاقی برای زم نیفتد
*برخی از کاربران فضای مجازی می‌گویند برای زم در زندان اتفاقی افتاده است، شما این خبر را شنیده‌اید؟

ابداً. اتفاقاً خیلی هم مراقب زم هستند. چون ما تجربه داریم و در جریان شهادت شهید رجایی، کاردار ایران در افغانستان را به اوین آوردند و بعد با جوراب زنانه در زندان خودکشی کرد و سندسوزی شد. اتفاقاً خیلی هم حواس‌شان در زندان به زم هست تا اتفاقی نیفتد و این گنجینه گرانبها بماند.

منبع:اعتمادآنلاین