کد خبر: ۲۷۹۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۵۰

خبر خوب وزارت کار برای کارگران در مناطق زلزله زده

کریم یاوری اعلام کرد: تمام کارگران مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که واحد‌ها و محل کار آن‌ها در اثر زلزله دچار آسیب شده است مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری می‌گردند.
کریم یاوری مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان از حادثه زلزله آذربایجان شرقی حسب دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تمام ارکان و زیر مجموعه‌های مرتبط با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف شده اند به صور شبانه روز نسبت به ارائه خدمات مرتبط به حادثه دیدگان از زلزله در میانه و سراب اقدام نمایند.

کریم یاوری اعلام کرد: تمام کارگران مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که واحد‌ها و محل کار آن‌ها در اثر زلزله دچار آسیب شده است مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری می‌گردند.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: مطابق تبصره ۲ ماده ۲ قانون بیمه بیکاری بیمه شدگانی که به علت بروز حوادث قهریه از جمله زلزله از کار بیکار می‌شوند با معرفی و احد‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی از حمایت پرداخت مقرری بیمه بیکاری برخوردار می‌شوند.

کریم یاوری گفت: کارگران حادثه دیده از زلزله در آذربایجان شرقی بدون در نظر گرفتن حداقل سابقه در بند الف. ماده ۶ قانون از حمایت پرداخت ماهانه مقرری بیمه بیکاری برخوردار می‌شوند.

مدیر حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: تمام کارکنان در تمامی زیر مجموعه ها‌ی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان آذر بایجان شرقی بویژه در میانه و سراب به سرعت و با دقت و خارج از روال عادی اداری در خواست کارگران عزیز را در سریعترین زمان ممکن پذیرش و اقدام لازم برای پرداخت مقرری بیمه بیکاری به کارگران بعمل می‌آورند.

منبع:فرارو