کد خبر: ۲۷۹۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۷۶

وزیر خارجه امارات: ایران باید برای آرام کردن منطقه با قدرت‌های جهانی مذاکره کند/ آماده‌ایم در مذاکرات آتی با ایران شرکت کنیم

یک مقام ارشد امارات متحده عربی امروز گفت: ایران باید با قدرت‌های جهانی و کشورهای حوزه خلیج فارس وارد میز مذاکره شود تا به دنبال توافق جدیدی باشد که تنش‌های منطقه‌ای را کاهش دهد و اقتصاد آن را احیا کند.
به گزارش نشنال پست، "انوار قرقاش" وزیر امور خارجه امارات متحده عربی طی سخنرانی‌ای در ابوظبی گفت: "افزایش بیشتر تنش در این مرحله به نفع هیچکس نیست و ما به شدت اعتقاد داریم که راهی برای موفقیت دیپلماسی جمعی وجود دارد."

وی نسبت به "انتخاب غلط" بین جنگ و توافق اتمی "ضعیف" هشدار داد. 

قرقاش گفته است: مذاکرات جدید با ایران نه تنها باید با موضوع هسته‌ای مقابله کند بلکه نگرانی‌هایی درباره برنامه موشکی بالستیک این کشور و مداخلات منطقه‌ای ایران از طریق گروه‌های حامی ایران را نیز برطرف کند.

وی در یک بحث استراتژیک سالانه در پایتخت امارات گفت: این موضوعات بدان معنی است که کشورهای منطقه نیز باید در مذاکرات آتی ایران با چند ابرقدرت جهانی شرکت کنند.

امارات متحده عربی، که می گوید ایران نیرویی بی ثبات کننده در منطقه است ، از حمایت حداکثر رئیس جمهور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا علیه تهران حمایت كرد، اما پس از این حملات خواستار خلع سلاح شد.

وی گفت: "من معتقدم می‌توان راهی برای معامله با ایران فراهم کرد که همه طرف‌ها ممکن است به‌زودی برای آن آماده باشند. این کار پروسه ای طولانی خواهد بود و صبر و شجاعت لازم خواهد بود."

وی افزود: مهم این بود كه جامعه بین الملل در یك صفحه به ویژه ایالات متحده و كشورهای اتحادیه اروپا و همچنین كشورهای منطقه قرار داشته باشد.