کد خبر: ۲۷۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۴۳

تنش میان هند و ایتالیا/ سفارت هند در ایتالیا مورد تهدید قرار گرفت

در پی شدت گرفتن تنش میان هند و ایتالیا بر سر محاکمه دو تفنگدار ایتالیایی در هند، سفارت این کشور در رم مورد تهدید قرار گرفت.

به گزارش روز جمعه ایرنا، پرسنل سفارت هند در ایتالیا در پی به تعویق افتادن مجدد محاکمه دو نظامی ایتالیایی در هند و به دنبال فراخوان سفیر ایتالیا به کشور، با ایمیل های تهدید آمیز و ارسال فشنگ مورد تهدید قرار گرفت.

خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا) در این خصوص نوشت: ˈسید اکبرالدینˈ سحنگوی دولت هند در گفت وگو با آنسا ضمن تأیید این تهدیدها، از مقامات ایتالیایی خواست تا محافظت از پرسنل و نمایندگی دیپلماتیک این کشور را تضمین کنند.

وی افزود: کانال های دیپلماتیک میان دو کشور با وجود فراخوان سفیر ایتالیا به کشورش هنوز در سطح بالایی باز هست.

این در حالی است که دادگاه عالی هند اخیراً در ماجرای محاکمه دو تفنگدار ایتالیایی، پاسخ مکتوب دولت این کشور در خصوص اجرای قانون ضد تروریسم موسوم به ˈاکتˈ را به تعویق انداخت و به دنبال ان ˈاما بونینوˈ وزیر خارجه ایتالیا در واکنش به این تصمیم دادگاه عالی هند، سفیر خود را به کشور فراخواند و سفیر هند را نیز به وزارت خارجه احضار و رفتار این کشور را غیر قابل قبول دانست.

محاکمه سرنوشت ساز ˈماسیمیلیانو لاتورهˈ و ˈسالواتوره جیرونهˈ دو تفنگدار ایتالیایی که به اتهام قتل دو ماهیگیر هندی از تاریخ 15 فوریه 2012 میلادی در بازداشت بسر می برند به روز 24 فوریه موکول شده است.

وزیر خارجه ایتالیا اخیراً اظهار داشت: دو تفنگدار بازداشت شده ایتالیایی در هند، تروریست نیستند؛ همانطور که دولت ما تروریست نیست و این غیر قابل قبول است. اینکه هنوز پس از دوسال هیچ کیفرخواستی وجود ندارد، غیر قابل قبول است.

گفته می شود دادگاه هند قصد دارد با این قانون، دو نظامی ایتالیایی را مجازات کند و بدین ترتیب از خطر اعدام بدور خواهند ماند؛ اما در خطر محکومیت 10 سال حبس قرار می گیرند.

این دو تفنگدار ایتالیایی دو سال است که به اتهام قتل دو ماهیگیر هندی در این کشور بازداشت هستند و ایتالیا نیز همواره در حال تلاش برای بین المللی سازی این مورد است که می تواند پیمان مبادلات آزاد میان هند و اتحادیه اروپا رابه خطر بیندازد.