کد خبر: ۲۷۹۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۲۹

گلایه‌های نماینده زلزله زده میانه از تریبون مجلس/مسئولان آمدند، سلفی‌ها را گرفتند و برگشتند/مثل سرخپوستان آمریکا بلد نیستیم با دود علامت دهیم

نماینده میانه دو روز بعد از وقوع زلزله در حوزه انتخابیه اش پشت تریبون مجلس قرار گرفت تا نطق میان دستورش را ایراد کند.
فردین فرمند نماینده میانه و عضو کمیسیون انرژی از جمله ناطقان میان دستور امروز مجلس بود. او با اشاره به زلزله اخیر میانه بیان داشت: اگر به خاطر عشق به خدا نبود یک عده بسیجی و جوان خالص به میانه نمی رفتند تا به کمک زلزله زدگان بشتابند، زلزله زدگانی که هیچ مسئولی به فکر آنها نیست.

وی با اشاره به تیتر روزنامه کیهان با عنوان بسیج سریع امکانات بومی و کشوری برای کمک به زلزله زدگان میانه، افزود: می دانید در حقیقت چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟ زلزله بم، ورزقان و کرمانشاه را به یاد بیاورید. مسئولان فقط بازدید می کنند و حتی با حضورشان مانع خدمات رسانی می شوند چرا که مسئولان استانی باید از آنها پذیرایی کنند، پس نیایند بهتر است.

وی که گلایه آمیز سخن می گفت، ادامه داد در مسیر که بودم، آقای پزشکیان با من تماس گرفت و گفت به میانه برگرد ببین چه خبر است؛ دو دل شدم. فرد دیگری با من تماس گرفت و گفت نیامدی اما اینها(مسئولان) آمدند، سلفی ها را گرفتند و برگشتند؛ بعد از این تماس وزیر جوان با من تماس گرفت که خطاب به او گفتم به یاد داری درباره وضعیت ارتباطی روستاها و آنتن دهی موبایل گفتم و به من خندیدی؟ آن روز گفتم که در آمریکا سرخ پوستان آتش روشن و خاموش می کنند و با دود به هم علامت می دهند اما مردم میانه این شیوه را بلد نیستند و نیاز به موبایل دارند اما جدی نگرفتید و امروز که کل روستا خراب شده کسی نمی تواند اطلاع رسانی کند چون موبایل آنتن نمی دهد.

فرمند گفت: در یک روستا مراسم ازدواجی در حال برگزاری بود که طبق رسوم بعد از ساعت یک و دو شب شام می دهند از این رو خوشبختانه تمام روستا در نقطه ای جمع بودند که از زلزله در امان ماندند اما تمام روستا از بین رفته و هیچ کمکی به روستاهای میانه نرسیده است.

این عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه خانه افراد کم درآمد امروز از بین رفته و فاجعه ای به بار آمده است، خاطرنشان کرد: حدود ۲ سال پیش، مجری صداوسیما با دختر ۸ ساله ای از یکی از روستاهای میانه در حال مصاحبه بود که آن دختر با حرارت صحبت می کرد و وقتی مجری از او علت این عصبانیت را پرسید پاسخ داد که می خواهم مملکتم را درست کنم؛ روز زلزله پیکر او که حالا ۱۰ ساله بود از زیر آوار درآمد و این ها برای ما درد است.

لاریجانی: هرچه زودتر سرپناهی برای زلزله‌زدگان میانه و سراب ساخته شود

پیش از نطق نماینده میانه، علی لاریجانی در اظهاراتی گفت: تعدادی از هموطنان عزیز در زلزله میانه و سراب در آذربایجان شرقی فوت کرده و برخی زخمی شدند خسارات زیادی به مردم وارد شده است.

وی ادامه داد: از آنجا که آن مناطق در شرایط هوای سرد زمستانی قرار دارد لازم است بنیاد مسکن و هلال احمر تلاش جدی داشته باشند. وزارت کشور هم با دقت نظر کارش را انجام دهد.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون عمران را مامور کردند تا هیاتی را به این مناطق بفرستند که نیازها بررسی شود؛ لازم است از طریق وزارتخانه هم زودتر سرپناهی برای زلزله‌زده‌ها ساخته شود.

منبع:خبرآنلاین