کد خبر: ۲۷۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۵۲

آلمان: مذاکرات وین مفید بود

وزارت خارجه آلمان، دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 که در روزهای 18 تا 20 فوریه( 28تا 30 بهمن ماه) در وین پایتخت اتریش برگزار شد را ˈسازنده و مفیدˈ توصیف کرد.

به گزارش ایرنا،معاون سخنگوی وزارت خارجه آلمان روز جمعه در نشست خبری سخنگویان دولت با خبرنگاران در پاسخ به پرسش ایرنا درخصوص مذاکرات هسته ای وین،گفت: این مذاکرات سه روزه فشرده و در عین حال بسیار سازنده و پرمحتوا بود که تمام نکات مورد نظر برای دستیابی به راه حل نهایی را در برمی گرفت.

ˈساسئون شبلیˈ همچنین با اعلام توافق طرفین مذاکره درمورد زمانبندی برگزاری دیدارها و مذاکرات هسته ای در ماه های آینده،یادآورشد: زمانبندی اعلام شده که همراه با ملاقات های ماهانه وزیر خارجه ایران و کاترین اشتون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپایی همراه خواهد بود یک برنامه سنگین و فشرده در راه دستیابی به توافق نهایی خواهد بود.

نخستین مرحله از مذاکرات جامع هسته ای در روزهای سه شنبه تا پنج شنبه 18 تا 20 فوریه در مقر سازمان ملل متحد در وین برگزار شد و در پایان نمایندگان ایران و گروه 1+5 پس از سه روز مذاکرات فشرده، جدی و طولانی سرانجام ˈدستور کارˈ مذاکرات آتی را برای رسیدن به راه حل نهایی تعیین کردند.

دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5 قرار است 26 اسفندماه برگزار شود.