کد خبر: ۲۸۰۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۵۵

رحمانی فضلی: وزیر ارتباطات بحث خدمات ارزش افزوده را پیگیری می‌کند

وزیر کشور با بیان اینکه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیگیر موضوع خدمات ارزش افزوده است، گفت: طبق مصوبه امروز ستاد باید مشخص شود کدام یک از اپراتورها و شرکت‌ها ارزش افزوده دریافت کردند و اگر قرار است دریافتی انجام شود روش بازگشت را هم مطرح کنند.
عبدالرضا رحمانی فضلی دوشنبه شب در حاشیه سی و نهمین نشست ستاد هماهنگی اطلاع رسانی اقتصادی در جمع خبرنگاران افزود: اعضای حاضر طبق معمول مصوبات جلسات قبل را گزارش دادند؛ یکی از نگرانی های اصلی مردم با توجه به فصل و کشت زرع بودن، وضعیت نهاده‌های کشاورزی است که بر اساس گزارش وزیر جهاد کشاورزی، امسال خرید نهاده‌های کشاورزی مانند کود، سم و بذر نسبت به سال قبل ۲۰ درصد افزایش یافته است و کشاورزان در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

وی ادامه داد: امسال ۸ میلیون هکتار زیر کشت برود که تاکنون ۴ میلیون هکتار زیر کشت رفته است. در محصولات اساسی نیازهایمان را تامین خواهیم کرد و رویکرد ما برای برخی محصولات صادرات است که اقدامات خوبی هم انجام شد.

وزیر کشور درباره قیمت لبنیات و شیر که در رسانه‌ها هم مطرح شده است، اظهارداشت: قرار شد سازمان حمایت از مصرف کنندگان، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهادکشاورزی قیمت تمام شده به اضافه سود مناسب را درنظر بگیرند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: روند افزایش قیمت در حوزه لبنیات باید مدیریت شود. از طرفی هم مصرف کنندگان و هم تولیدکنندگان با توجه به شرایط کنونی مورد توجه باشند.

رئیس ستاد اطلاع رسانی هماهنگی اقتصادی بحث دیگر نشست امروز را خدمات ارزش افزوده عنوان و تصریح کرد: این موضوع توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح شد؛ مردم هم مراجعات مختلفی از طریق فضای مجازی و رسانه ها داشتند و هم در تماس هایشان با ستاد، نحوه دریافت اضافه دریافتی را پیگیر هستند. وزیر ارتباطات در حال پیگیری موضوع هستند.

وی ادامه داد: در جلسه امروز مقرر شد حتما تعیین تکلیف شود که رقم واقعی چقدر بوده و کدام یک از اپراتورها و شرکت‌ها ارزش افزوده دریافت کردند و اگر قرار است دریافتی انجام شود روش بازگشت را هم مطرح کنند.

وزیر کشور گفت: در این جلسه نماینده وزارت راه و شهرسازی هم گزارشی از روند فعالیت‌ها در این حوزه ارائه کرد و گفت ۱۰۰ هزار واحد آماده تحویل دارند و دنبال تامین منابع برای واگذاری هستند.

بر اساس گزارش نماینده وزارت راه و شهرسازی حدود ۷۰ هزار واحد دیگر هم در مراحل ساخت نهایی است و از وزارت راه و شهرسازی خواسته شده با توجه به طولانی شدن تحویل این مسکن که بیش از ۱۰ سال است مطرح شد، زمان بندی مناسبی ارائه شود و بقیه دستگاه ها هم کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: چون یکی از موضوعات و مسائل این نوع مساکن که از ابتدا دیده نشده مانند مدرسه، درمانگاه‌ها، کلانتری ها باید پس از تصویب دولت با همکاری سازمان ها و نهادها لحاظ شود.

رحمانی فضلی همچنین درباره سامانه جامع تولیدی، تجاری و توزیعی گفت: بحث بعدی موضوع سامان‌ ها است که در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیگیری می شود که پیشرفت خوبی در این زمینه به دست آمده است.

وزیر کشور اضافه کرد: موضوع سامانه ها به ۹ سال قبل برمی گردد که باید همه سیستم های تولیدی، تجاری و توزیعی ما در حوزه های مالی و غیرمالی سامانه هایی داشته باشند که همه نقل و انتقالات، همه گردش کار و مسیر انتقال کالاها و پول دقیقا شناسایی شود و قابل رصد، کنترل و نظارت باشد. دولت یک سال است روی این موضوع متمرکز شده و رئیس جمهور هم تاکیداتی داشته اند و جلسه ای هم درحضور ایشان برگزار شد.

رحمانی فضلی اضافه کرد: امروز رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این خصوص گزارشی ارائه کرد. زمان بندی ما این است سامانه مذکور تا ۱۵ اسفند فعال شود. با فعال شدن این سامانه، گزارش ها ماهانه ارائه خواهد شد.

وزیر کشور افزود: اگر واقعا بتوانیم این موضوع را حل کنیم می توانیم ادعا کنیم بیش از ۸۰ درصد معاملات و نقل و انتقالات چه کالا و چه پول به صورت شفاف برای پیشگیری از فساد و مبارزه با رانت می‌تواند موثر باشد.

منبع:ایرنا