کد خبر: ۲۸۰۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۱۹۳

یارانه نقدی خانوارها حداقل 55 هزار تومان افزایش می‌یابد

رئیس سازمان بر نامه و بودجه گفت: دولت به خانوارهای از یک نفر تا 5 نفر، به میزان 55 تا حداکثر 205 هزار تومان کمک معیشتی پرداخت خواهد کرد.


محمد باقر نوبخت پس از اعلام قیمت‌های جدید بنزین، اظهارداشت: همانطور که در سال‌های اخیر با افزایش مصرف بنزین کارشناسان اظهار می‌کردند که در صورتی که سهمیه‌بندی شود و اصلاح قیمتی صورت نگیرد، مصرف بنزین کاهش خواهد یافت، اما با توجه به اینکه دولت در 6 سال گذشته فقط دو بار قیمت‌ها را اصلاح کرده‌ بود، عمدتا درآمدها به سازمان‌های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی پرداخت شد.

وی افزود: این بار آقای رئیس جمهور تاکید کردند اگر قرار است قیمت‌ها اصلاح شود، همه منابع به خود مردم پرداخت شود و از این جهت در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا تصویب شد 100 درصد منابع حاصل از اصلاح قیمت‌ها و سهمیه‌بندی به صورت حمایت معیشتی به خانوارهای مورد نظر توزیع می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه بیش از 18 میلیون خانوار از این کمک معیشتی بهره‌مند می‌شوند، گفت: همه منابع حاصل از این برنامه را در حسابی با همین عنوان نزد خزانه‌داری واریز می‌شود و وزارت رفاه هم موظف شد لیست خانوارهایی که در مجموعه 18 میلیون خانوار قرار می‌گیرند را آماده کند.

وی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه موظف شد عینا همه منابع را بین خانوارها،‌ خانوارهای یک نفره تا 5 نفره، 55 هزار تومان تا 205 هزار تومان (برای خانوار 5 نفره) در هر ماه پرداخت کند.

نوبخت تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه در ماه سه پرداخت دارد. پرداخت اول حقوق و دستمزد و پرداخت‌های عمرانی است و یک پرداخت هم یارانه نقدی است که بیست و ششم هر ماه پرداخت می‌کند و یک پرداختی هم بابت حمایت معیشتی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: حداکثر یک هفته تا 10 روز آینده همه وجوه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درخصوص خانوارهای متقاضی دریافت یارانه،‌ اظهارداشت: وزارت رفاه موظف شد هر کسی که خودش را متقاضی دریافت یارانه می‌کند را بررسی کند و آنهایی که مشمول پرداخت می‌شود، مبنای دریافت یارانه‌ آنها از زمانی اجرای این طرح است.

 بنا بر اعلام دولت، افزایش یارانه برای خانوارهای 1 نفره 55 هزار تومان، برای خانوارهای 2 نفره 103 هزار تومان، خانوارهای 3 نفره 138 هزار تومان،‌ خانوارهای 4 نفره 172 هزار تومان و خانوارهای 5 نفره و بیشتر 205 هزار تومان خواهد بود.