کد خبر: ۲۸۰۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۹۴

وقتی شهرداری خواب است/ برف امسال باز هم تهران را زمین‎‌گیر کرد/ اعتراض مردم به عملکرد شهرداری در مدیریت برف

شهرداری در سه سال اخیر نتوانسته روزهای برفی پایتخت را مدیریت کند. اگر از مدیریت دو سال قبل با اغماض به خاطر برف بی سابقه چشم پوشی کنیم باز هم ناتوانی شهرداری در مدیریت خیابان ها در دو سال گذشته قابل انکار نیست.
شاید در طی این سالها سابقه نداشته باشد که چندین خیابان مهم شهر در هنگام برف به طور کلی امکان عبور و مرور را از دست بدهد. با این حال این اتفاق در کمال تعجب در چند خیابان مهم شمال شهر تهران اتفاق افتاد. در این بین تاکسی های اینترنتی که این روزها در غم گرانی بنزین هستند هم به خیابان ها نیامدند تا در اولین روز برفی سال 98 مشکلات زیادی برای مردم ایجاد شود.

در چنین شرایطی موضع گیری های عجیب و غریب در بین برخی مسئولان شهری نمک به زخم مردمی که این روزها از گرانی بنزین شکایت دارند، می پاشد. مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران به جای اینکه بیاید از ناتوانی در نمک پاشی و شن پاشی در معابر سطح شهر عذرخواهی کند با ادبیاتی طلبکارانه می گوید نمی توانیم برف را در هوا با تیر بزنیم.

اصغر عطایی اظهار کرده است: معاونت خدمات شهری از شهریور ماه تمهیداتی را در نظر گرفت که شامل تجهیزات و ماشین آلات، برف‌‌روب، نمک‌پاش و محلول‌پاش بود که در اختیار همه مناطق هستند. همچنین عوامل انسانی و آموزش‌دیده خدمات شهری  در تمامی مناطق مستقر هستند.

با این حال عطایی توضیح نداده چرا با این همه دبدبه و کبکبه شهرداری هیچ کار مفیدی برای بهبود وضعیت خیابان های برفی نکرده است. این مقام مسئول البته در این باره اظهار کرده هرچقدر سطح خیابان ها را از برف پاک می کنیم، دوباره برف می بارد.

اعتراض مردم به عملکرد شهرداری در مدیریت برف

صدرا محقق در واکنش به این اظهار نظر پرحاشیه نوشته است: آقای حناچی، مدیر شما در شرایط بحرانی حتی بلد نیست چطور حرف بزند و مردم گرفتار در برف را عصبانی‌تر نکند. کم‌کاری و پیش‌بینی نکردن و مدیریت وضعیت پیشکش!

خود شهردار تهران در توییتی نوشته است: از ابتدای بارش برف در مرکز کنترل ترافیک حضور دارم و بر روند برف‌روبی و بازگشایی معابر مناطق درگیر، نظارت دارم. در برخی شریان‌های اصلی انسداد رخ داده که در تلاشیم با هماهنگی دستگاه‌ها آنها را بازگشایی کنیم. مانند همیشه، همراهی مردم را صمیمانه خواستارم.

این توییت شهردار تهران با پاسخ های انتقادی زیادی همراه بوده است. بسیاری از کاربران فضای مجازی در توییتر ناکارآمدی شهرداری را غیرقابل توجیه دانسته اند.

یکی از عکس هایی که از صبح امروز در فضای مجازی دست به دست شده تصویر نقشه شمال تهران در گوگل مپ بوده است. تصویری که نشان از بسته بودن بسیاری از خیابان های شمال شهر داشت. البته در لحظه نگارش این متن راه های بسته شده بیشتر شده است. در این بین اعتراضات مردم نسبت به وضعیت گرانی بنزین هم بی تاثیر نیست. بسیاری از طرفداران محمدباقر قالیباف هم از این فرصت استفاده کرده و از وضعیت بد تهران عملکرد مثبت قالیباف را نتیجه گرفتند!

یک کاربر توییتر نیز توییت کرده است: یک هفته هست دارن پیش بینی می کنن و هشدار برودت هوا و برف در تهران رو میدن. شهرداری هیچ آمادگی نداره. نه کیسه شنی نه نمکی .. هیچی، اکثر خیابانها و کوچه های شمال و غرب تهران مسدود شده و سرویسها با بچه های کوچیک و مهدکودکی تو برف موندن !

کاربری به نام آیت حسینی هم نوشته است: هوشمندی شهر همین ما را بس که الان ۳ روزه گوگل اعلام کرده ۳ روز برف در تهران خواهیم داشت و #شهر‌_هوشمند ما قفل شده!!