کد خبر: ۲۸۰۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۴۰

بیل گیتس بار دیگر ثروتمندترین فرد جهان شد

سال ۲۰۰۸ میلادی بود که بیل گیتس کار تمام وقت خود در مایکروسافت را کنار گذاشت و در سال ۲۰۱۴ نیز از سمت ریاست هیئت مدیره این شرکت استعفا داد. در طول حدود یک دهه قبل گیتس تمرکز خود را از کامپیوترهای شخصی روی فعالیت های بشردوستانه قرار داد و حالا با وجود کمتر شدن ارتباط او با مایکروسافت و صرف سرمایه شخصی اش در کمک های بشردوستانه گیتس بار دیگر عنوان ثروتمندترین فرد جهان را به دست آورده است.

طبق گزارش بلومبرگ تا دو روز پیش (یعنی ۲۵ آبان ماه) ثروت گیتس برابر با ۱۱۰ میلیارد دلار تخمین زده شد و این مدیرعامل کهنه کار مایکروسافت توانست با اندکی اختلاف جف بزوس مدیرعامل آمازون را با سرمایه خالص ۱۰۹ میلیارد دلار پشت سر بگذارد.

از سال ۲۰۰۸ میلادی گیتس دوره های مختلفی را پشت سر گذاشت و بارها جایگاه ثروتمندترین فرد دنیا را به شخصیت های دیگری نظیر جف بزوس، وارن بافت سرمایه گذار شناخته شده عرصه تکنولوژی و کارلوس اسلیم تاجر مطرح مکزیکی واگذار کرد.

گیتس که پیشتر ۳۵ میلیارد دلار از سرمایه خود در مایکروسافت را فروخت تا با همراهی همسرش ملیندا بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس را راه اندازی کند همچنان بخش اعظمی از سهام مایکروسافت را در اختیار دارد. بلومبرگ در گزارش خود مدعی شده پیشی گرفتن مجدد گیتس از بزوس به خاطر قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری جدیدی است که مایکروسافت اخیرا با پنتاگون منعقد کرده است چراکه این توافق باعث بهبود ارزش سهام مایکروسافت شده است.

ارزش هر سهم مایکروسافت در تاریخ ۲۲ ژوئن امسال برابر با ۱۳۶ دلار بود و حالا این رقم به ۱۵۰ دلار رسیده است.

از سوی دیگر در ماه های اخیر ثروت بزوس تحت تاثیر دو جریان مهم قرار گرفته است: نخست عملکرد ضعیف آمازون در سه ماهه سوم و دیگر انتقال حدود ۳۵ میلیارد دلار از ثروت او در قالب توافق طلاق به همسرش.

گفتنی است نخستین بار گیتس در سال ۱۹۹۵ میلادی با ثروت خالص ۱۲.۹ میلیارد دلار عنوان ثروتمندترین فرد دنیا را به دست آورد.

منبع:دیجیاتو