کد خبر: ۲۸۰۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۷۸

چگونه در زمان قطعی اینترنت می‌توان به محتوای اینترنت دسترسی داشت؟

در فناوری نوینی که چند سالی است توسط یک شرکت فارسی زبان غیرانتفاعی مستقر در آمریکا و با هدف دسترسی همگانی و آزاد اطلاعات اجرایی شده است، محتوای اینترنت به طور رایگان و از طریق دیشهای ماهواره قابل دریافت است.
 این سرویس که «توشه» نام دارد، در واقع شبکه‌ای ماهواره‌ای است که به جای ارسال تصاویر معمول ماهوارهای؛ محتواهای صوتی، تصویری و متنی اینترنت را در بستههایی قرار داده و برای گیرنده‌ها ارسال میکند. کاربر با عبور از سد فیلترینگ فایلهای دریافتی از رسیور ماهواره را بر روی یک حافظه فلش ذخیره کرده و روی کامپیوتر یا لپ تاپ شخصی خود باز میکند.

با این روش هر روز در چند نوبت محتواهایی همچون بخشهای خبری یا سرگرمی شبکه‌های ماهوارهای فارسی زبان، نسخه آفلاین وبسایتهای خبری، فیلترشکن، مستند، کارتون، موسیقی یا نرمافزارها در اختیار کاربران قرار میگیرد.

بنابر آمار منتشره از سوی تهیه کنندگان این سرویس، حدود ۵ میلیون ایرانی دستکم یک بار از سرویس توشه استفاده کردهاند.

پس از انتخاب کانال توشه حافظه فلش را به رسیور متصل کرده و دکمه ضبط (Record) را فشار دهید. فایل‌های روزانه هر کدام حجم‌های متفاوتی دارند. پس از ضبط به میزان مورد نظر حافظه فلش را از رسیور جدا کرده و به کامپیوتر یا لپتاپ خود متصل کنید.

اکنون باید نرم افزار توشه را دانلود کرد. انجام این کار تنها برای دفعه نخست ضروری است. این نرم افزار را، که نسخه‌های مختلفی از آن برای اندروید، ویندوز، مک و لینوکس در دسترس است، می توان از سایت توشه قابل دانلود کرد. همچنین می‌توان با ارسال یک ایمیل خالی به begir@toosheh.org آن را دریافت نمود.

پس از نصب نرم افزار و اتصال حافظه فلش به کامپیوتر، می‌توان محتوای دریافتی را استخراج و مشاهده کرد.

منبع: یورونیوز