کد خبر: ۲۸۱۰۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۶۴

حضور پررنگ مردم در مانور «میثاق با ولایت، حمایت از اقتدار و امنیت کشور»/صف مردم معترض از آشوبگران جدا شد /مطالبات مردم فراموش نشود/اجازه ضربه زدن به نظام را نمی‌دهیم

مردم استان های مختلف کشور امروز با حضور گسترده در راهپیمایی "میثاق با ولایت، حمایت از اقتدار و امنیت کشور" هرگونه اقدام ساختارشکنانه در اعتراضات اخیر را محکوم کردند.

در پی بروز ناآرامی های اخیر ناشی از افزایش قیمت بنزین و سوء استفاده‌ی اغتشاشگران از اعتراضات مردمی، امروز پنج شنبه (30 آبان ماه) مراسم راهپیمایی "میثاق با ولایت، حمایت از اقتدار و امنیت کشور" با حضور مردم در استان های مختلف کشور برگزار شد.

در همین زمینه مردم استان های اصفهان، کرمان، خوزستان، گلستان، گیلان، اردبیل، لرستان، البرز، مرکزی، خراسان جنوبی، قم، کهکیلویه و بویراحمد،هرمزگان، سیستان و بلوچستان و ... با حضور گسترده در محکومیت اقدامات ساختار شکنانه عده‌ای هنجار شکن به راهپیمایی پرداختند.

گفتنی است مردم در این مراسم ضمن محکومیت اقدامات آشوبگرانه اشرار و بدخواهان نظام، در حرکتی مردمی بار دیگر به ارزش‌های انقلاب لبیک گفتند. مسئولان نظام هم با حضور در این مراسم با قدردانی از حضور پرشور مردم، بر لزوم توجه سران سه قوه در حل مشکلات مردم در کوتاه ترین زمان ممکن تاکید کردند.

صف مردم از آشوبگران جدا شد

آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در ‌حاشیه راهپیمایی ‌مردم کرج علیه آشوبگران و هنجارشکنان‌ با قدردانی از مردم شریف، بصیر و ولایت‌مدار استان البرز که صفوف خود را از اشرار جدا کرده و اجازه سوءاستفاده به خناسان را ندادند، اظهار داشت:‌ دشمن نتوانست ‌فتنه‌ جدیدش را به نتیجه برساند، چرا که مردم اجازه عرض اندام به اغتشاشگران را ندادند.

مردم اجازه ضربه زدن به انقلاب را نخواهند داد

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طیبی فر جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه نیز در حاشیه مراسم راهپیمایی اقتدار و امنیت گفت: حضور مردم گویای خمیرمایه اعتقادی آنان به نظام، رهبر و انقلاب است.

وی با اشاره به اعلام انزجار مردم از اغتشاشگران و آشوبگران افزود: هرجا که انقلاب مورد تهدید توسط هر رده‌ای قرار گیرد، مردم اجازه ضربه زدن به نظام را نخواهند داد.

مطالبات به حق مردم فراموش نشود

آیت الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم هم با اشاره به اینکه مطالبات به حق نباید به فراموشی سپرده شود، بیان کرد: مسئولان باید همه تلاش خود را در راستای تحقق مطالبات مردم بکار گیرند.

وی افزود: بدخواهان در خارج و مزدوران در داخل بدانند که اگر به توطئه‌چینی و فتنه‌گری خود ادامه دهند وظیفه شرعی این ملت شجاع ایران این است که تا خنثی‌سازی، نابودی و سرکوبی آن‌ها از پای نخواهند نشست.

امام جمعه قم خطاب به طراحان اصلی آشوب‌های اخیر و کشورهای استکباری گفت: شما کوچک‌تر از آن هستید که بتوانید با نظام اسلامی مقابله کنید، انقلاب اسلامی ریشه در ولایت فقیه دارد و شجره طیبه‌ای است که نه فقط با این حرکت‌ها نمی‌لرزد، بلکه با اقتدار و بصیرت ملت خود، شما را نیز سرکوب خواهد کرد.

ملت ایران اجازه موج سواری نمی دهد

حجت اسلام و المسلمین محمد عبادی امام‌جمعه بندرعباس هم در حاشیه"راهپیمایی دفاع از اقتدار و امنیت کشور" در بندرعباس گفت: امروز مردم با حضور حماسی و کوبنده خود به آشوبگرانی که به دنبال اخلال در نظم کشور هستند، درس محکمی دادند.

امام‌جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه هیچ‌گاه ملت غیور ایران اسلامی اجازه نمی‌دهد که استکبار بر روی مسائل جزئی و پیش‌پاافتاده موج‌سواری کند، اضافه کرد: راه بزرگ و بلندی پیش روداریم که نیاز به استقامت و دوراندیشی دارد.

شیخ عبدالباعث قتالی، امام‌جمعه اهل سنت بندرعباس هم در حاشیه "راهپیمایی دفاع از اقتدار و امنیت کشور" در بندرعباس به ایسنا گفت: برای امنیت پایدار و ایجاد وحدت مستمر لازم است که همه مردم با مشارکت و هم‌افزایی در جهت همدلی گام بردارند.

اجازه نمی‌دهیم انقلاب به دست داعشی صفتان بیفتد

حجت الاسلام رحمت الله صادقی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان نیز در حاشیه راهپیمایی اقتدار و امنیت، اظهار داشت: مردم امروز به صحنه آمدند تا انزجار خود را از اوباش نشان دهند، آنها می‌گویند ما شهر و انقلاب خود را دوست داریم، برای انقلاب خون داده و جوانان خود را فدا کردیم، به راحتی اجازه نمی‌دهیم که انقلاب ما به دست نااهلان و داعشی صفتان بیفتد.

وی ادامه داد: مردم امروز حمایت خود را از مقام معظم رهبری نشان دادند، مردم البته در عین حال مطالباتی نیز از دولت دارند، مشکلات اقتصادی که برای مردم حاصل شده به واسطه بی‌تدبیری برخی مدیران است و مردم این خواسته را دارند که مطالبات به حق آنان برآورده شود و مشکلات آنها با اطاعت از رهبری و نگاه به توان درون و دست برداشتن از نگاه به بیرون حل شود.

حضور مردم حرکات غیرقانونی و غیرمعقول را محکوم کرد 

مسئولان استان فارس نیز در کنار مردم امروز حضور داشتند و اوج تنفر خود را از وقایع اخیر و دشمنان این ملت نشان دادند؛ عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس در حاشیه این راهپیمایی اظهار داشت: اتفاقات اخیر اقدام نامیمون و نامبارکی بود که منجر به خدشه‌دار شدن امنیت مردم و خسارت به اموال عمومی شد. 

وی با بیان اینکه این اتفاقات توسط معاندین، اشرار و ناآگاهان رخ داد، به حرکت امروز مردم نیز اشاره کرد و به تسنیم گفت: مردم امروز با حضورشان این حرکات غیرقانونی و غیرمعقول را محکوم کردند. 

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس نیز در حاشیه این راهپیمایی در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات به موقع نیروهای انتظامی و امنیتی در جمع‌ کردن غائله اظهار داشت: این اقدامات سبب شد که مردم با یک اطمینان‌خاطر و آرامشی کار و زندگیشان را انجام دهند. 

صف مردم از اغتشاشاگران جداست

حجت الاسلام و المسلمین امینی، امام جمعه شاهرود با تقدیر از تظاهرات حمایتی مردم این شهر از نظام گفت: این راهپیمایی حمایتی به معنای آن نیست که مردم از نظر مشکلات اقتصادی و معیشتی نگرانی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه اقشارمختلفی مردم شاهرود امروز با تظاهرات خود ضمن حمایت از نظام اسلامی، صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند افزود: طرح مطالبات مردم و دغدغه‌های معیشتی آنها از صف آشوبگران جدا است و این راهپیمایی حمایتی به معنای آن نیست که مردم دلواپس مشکلات اقتصادی نباشند.