کد خبر: ۲۸۱۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۷۸

حقایقی از فضا که ذهنتان را آشفته می‌کند

درک نحوه زندگی در فضا برای بسیاری افراد جالب است؛ در این بسته خبری قصد داریم جذابترین اتفاقات فضایی را ارائه دهیم.
کهکشان راه شیری تقریباً ۱۰۰ هزار سال نوری وسعت دارد (فاصله ما از خورشید فقط ۸ دقیقه نوری است) و هر سال نوری معادل ۹,۴۶۰,۷۳۰,۴۷۲,۵۸۰,۸۰۰ متر محاسبه می‌شود. با در اختیار داشتن این ارقام به راحتی می‌توانیم بگوییم که راه شیری تا چه حد بزرگ است. این کهکشان فقط و فقط ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ کیلومتر وسعت دارد.

برخی می‌گویند که منشأ ما از زمین نبوده و در واقع ما به زمین آمده ایم و نئاندرتال‌ها از بین رفته اند. شاید حقیقت داشته باشد، اما در زمینه علوم زیستی حلقه‌ای مفقود وجود دارد و آن هم بی ارتباط با این مسئله نیست. فیلم‌هایی نظیر Interstellar نیز به صورت حرفه ای‌تر درگیر تئوری بوده اند. کمابیش نظرات و گفته‌های مشابهی دیده و شنیده می‌شود، اما ناسا فعلا علاقه‌ای به صحبت کردن در مورد زندگیها ندارد.

گیتی از آنچه که فکرش را می‌کنید بسیار بسیار پیرتر است. در واقع کیهان از زمانی که متولد شده تاکنون در حال گسترش بوده و این پروسه به مدت ۱۳.۸ میلیارد سال به طول انجامیده، ولی ممکن است در آینده همین پروسه در سراشیبی خود قرار بگیرد. البته مطمئن باشید هیچ یک از ما قرار نیست میلیون‌ها و شاید میلیارد‌ها سال دیگر را ببینیم، با فراغ بال زندگی کنید.

منتظر یک گرمایش عظیم در زمین باشید!

دانشمندان می‌گویند دنیای ما با انفجار بزرگ آغاز شده و انرژی عظیمی در سرتاسر جهان پخش شده. این انرژی میزان خاصی دارد و براساس قانون آنتروپی، بالاخره یک روز به انتها می‌رسد، هیچ راهی هم برای متوقف کردن آن وجود ندارد؛ بنابراین آماده یک گرمایش عظیم باشید و بدانید که روزی دنیا از شدت گرما از هم فرو می‌پاشد. 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان