کد خبر: ۲۸۱۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۵۴۶

رابعه اسکویی:هر روز باید بارها پاسخ بدهم که چرا رفتم و چرا برگشتم!

رابعه اسکویی شب گذشته در گفت‌وگو با برنامه «پشت صحنه» رادیوفرهنگ گفت: من در جای دیگر یک خارجی‌ام، یک سنی دارم و ترجیح می‌دهم بقیه عمرم در مملکت خودم باشم و این تصمیم من برای برگشتنم بود.
رابعه اسکویی در این برنامه رادیویی درباره فعالیت‌هایش در این روزها گفت: در حال حاضر کار تئاترم تمام شده است و این روزها سر یک سریال برای شبکه نمایش خانگی هستم. چند کار دیگر هم صحبت شده که ان‌شاءالله به تحقق بپیوندد.

وی افزود: کسی که در هر زمینه ای هنرمند است، یک ودیعه از طرف پروردگار است. به نظر من همه ما خاص و موهبت پروردگار هستیم. اگر من بتوانم کسی را به واسطه کار طنزم خوشحال کنم، یک نفر بخندد و یک لحظه شاد شود موفق بودم. هر انسانی در جایگاه خودش می تواند این تاثیر را داشته باشد.

رابعه اسکویی در پاسخ به پرسش یکی از مخاطبان برنامه که چرا رفتید و چرا برگشتید، اظهار داشت: این مسئله تمام شده است. اجازه بدهید که پاسخ این سوال را ندهم. چون یادآوری‌اش باعث ناراحتی من می‌شود. این سوالی است که من را آزار می دهد. من به وفور و هر لحظه‌ای که با مردم هستم، مجبورم همین را بگویم که یک اتفاقی بود، تمام شد و رفت. اجازه بدهید که برای خودم بماند. یعنی چیزی نیست که بخواهم پاسخ بدهم.

اسکویی درباره حمایتش از کمپین «#مثبتفکرکن» بیان کرد: به نظرم کمپین نبود و در واقع یک راهکار و یک تفکر بود. اینکه ما در اوج حال بد و ناراحتی باید برای بهتر شدن آینده‌مان مثبت فکر کنیم. من هنوز هم می‌گویم مثبت فکر کن و به زندگی نگاه نو داشته باش.

در ادامه این گفت‌وگو این هنرمند درباره طرحی مبنی بر لغو معافیت مالیاتی هنرمندان گفت: من مدت‌ها است که کار سینمایی نداشته‌ام. امیدوارم که سر کار سینمایی بروم و مالیاتش را هم پرداخت کنم. درباره این طرح خیلی نمی‌دانم اما آن هنرمندان ضعیفی که مدت‌ها است در سینما کار نکرده‌اند، دچار مشکل می شوند و بعد هر از گاهی هم که یک کار می‌کند باید به خاطرش مالیات بدهند. امیدوارم که سختی گریبانگیر هیچکس نباشد.

اسکویی در پاسخ به سوال مصطفی امامی که از او خواست اشاره ای به حسش به ایران داشته باشد هم گفت: من  در مملکت خودم رابعه اسکویی هستم و در هر جای دیگر یک خارجی‌ به حساب می‌آیم. من یک سنی دارم و ترجیح می‌دهم بقیه عمرم که نمی‌دانم چقدر است در مملکت خودم باشم و این تصمیم من برای برگشتنم بود. همین و بس. من عاشق مردم هستم و امیدوارم که قلب و روح همه آرام بگیرد. از صمیم قلبم برای آرامش دعا می کنم.

اسکویی در پایان درباره مهاجرت هنرمندان گفت: هر کسی انتخاب خودش را دارد و حتماً برای انتخابش فکرهایی دارد که به خودش مربوط است. من هیچ چیزی ندارم بگویم و نخواهم گفت، چون به انتخاب آدم‌ها احترام می‌گذارم.