کد خبر: ۲۸۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴

بابک زنجانی سینماگر به روایت بازیگر «آینه عبرت»

محمود دینی را بسیاری از مخاطبان به واسطه ایفای نقش «علی» در سریال «آینه عبرت» می‌شناسند. این چهره یکی دو سال قبل به واسطه تاسیس اولین شبکه ماهواره‌ای مجاز ایرانی در کانون توجهات قرار گرفت و بعد هم خبری از او نبود تا اخیرا که به عنوان مشاور سینمایی بابک زنجانی مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

دینی این روزها مدیریت شرکت یاسین فیلم را برعهده دارد که از جمله شرکت‌هایی است که سرمایه‌اش توسط بابک زنجانی تامین شده است. وی در گفتگو با شبکه ایران ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون این شرکت از فعالیت‌های سخت‌افزاری صورت‌گرفته در این شرکت و تاسیس استودیوهای مختلفی در حد و اندازه‌های هالیوود صحبت کرده است.

متن کامل گفته‌های دینی را در ادامه می‌خوانید:

* موسسه فرهنگی یاسین فیلم از جمله موسسات تحت نظر بابک زنجانی بوده است. این موسسه دو فیلم «نقش نگار» و «سیزده» را آماده اکران دارد. «سیزده» که در جشنواره هم به نمایش درآمد و مورد توجه قرار گرفت اما «نقش نگار» به دلیل صحبت‌های یکی از بازیگران درباره ستاره‌های سینمای قبل از انقلاب نتوانست به جشنواره راه پیدا کند. مساله اینجا بود که یکی از بازیگران قدیمی در افتتاحیه یک‌سری حرف‌هایی را زد که باعث شد هجمه‌ای علیه سینما شکل گیرد و این شائبه پیش آید که حالا که آقای ایکس هست و از آقای ایگرگ یاد می‌شود از خانم زد هم دعوت کنید که دیگر جمعتان کامل شود! برای غلبه بر این حواشی تصمیم بر این شد که فیلم در جشنواره نباشد اما خوشبختانه کار برای اکران عمومی مشکلی نخواهد داشت.

* رایت هر دو فیلم «نقش نگار» و «سیزده» در اختیار یاسین فیلم است و صاحب امتیار هم بابک زنجانی است. دوستانی که نامشان به عنوان تهیه‌کننده آمده هم صرفا تهیه‌کننده صوری کار هستند و دستمزدشان را به این واسطه گرفته‌اند وگرنه امتیاز پخش‌های داخل و خارج فیلم در اختیار یاسین فیلم است. به جرات به شما می‌گویم 80 درصد بودجه تولید «سیزده» را زنجانی داده و 90 درصد بودجه «نقش نگار» را هم زنجانی پرداخت کرده است، ضمن اینکه امکانات مورد نیاز برای تولید را نیز تماما ایشان پرداخت کرده بود.

* در فیلم «هیچ کجا هیچ کس» هم زنجانی سرمایه‌گذاری کرده بود که البته فیلم به سوددهی نرسید و در گیشه شکست خورد. البته در آن زمان من ایران نبودم و درگیر کارهای مربوط به شبکه ماهواره‌ای‌ام بودم. بعد هم که مجوز شبکه تمدید نشد مدتی را صرف تسویه‌حساب با عوامل کردم و در بازگشت به ایران بود که با زنجانی توافق کردیم که فعالیت‌های سینمایی ایشان را در دفتر یاسین فیلم پیگیری کنیم و اولین کاری که کردیم این بود که «هیچ کجا هیچ کس» و «سیزده» را آوردیم در دل موسسه خودمان و در مورد «نقش نگار» گذاشتیم عطشانی کارهایش را انجام دهد و بعد از نهایی شدن کارها، این فیلم هم در اختیار یاسین فیلم قرار گرفت.

* بعد از بازداشت بابک زنجانی گروهی از دوستان تهیه‌کننده اظهارنظرات جنجالی مطرح کرده و از این سخن گفتند که شرکت یاسین فیلم هم جزو اموال توقیف‌شده ایشان است؛ در صورتی که اصلا چنین مساله‌ای صحت ندارد. درست است که مقامات قضایی در حال پیگیری پرونده زنجانی هستند و حتی در شرکت ما هم حضور داشته‌اند اما هیچ شرکتی تعطیل نشده است. همه دارند تلاش می‌کنند مشکل حل شود.

* من شخصا امیدوارم که مشکلات پیش‌آمده حل شود چراکه زنجانی فقط در حیطه سینما 25 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده بود. از این سرمایه‌گذاری بخش عمده‌اش صرف تجهیز امکانات سخت‌افزاری شده است. در همین شرکت یک‌سری استودیوی درجه یک در زمینه‌های مختلف تولید از تدوین گرفته تا صدابرداری، موسیقی، دوبلاژ و نریشن، تدوین و اصلاح رنگ و حتی استودیوی کروماکی راه‌اندازی شده است و 6 دوربین الکسای درجه یک و شماری از ابزار تولید فیلم خریداری شده است.

* همان سینماگرانی که می‌گفتند چرا زنجانی پولش را در سینما خرج نکرده فیلم‌هایشان را با همین دوربین‌ها ساختند و یک حساب سرانگشتی ما را به این نتیجه می‌رساند که حداقل 8 فیلم با این امکانات ساخته شده است. یاسین فیلم در حال تبدیل به یک کمپانی درجه یک بود که از صفر تا 100 تولید فیلم در داخل آن انجام شود. همین حالا هم از مدیرانی مثل حجت‌الله ایوبی و مجید مسچی می‌خواهم که بیایند و شرایط استفاده سینمای ایران از امکانات این استودیوها را فراهم کنند.

* زنجانی به دنبال این بود که یک شهرک سینمایی درجه یک را هم در یکی از جزایر خلیج فارس بسازد. مقدمات کار هم با حضور یکی از تهیه‌کنندگان کشور انجام شده بود. جالب اینجاست که این تهیه‌کننده طرحی را آورده بود برای ساخت شهرک سینمایی در دوبی اما زنجانی پیشنهاد داد این شهرک داخل کشور ساخته شود و آن هم در یکی از جزایر خلیج فارس! به جز این برنامه‌هایی وجود داشت برای ساخت 50 سالن سینما در نقاط مختلف ایران و به‌خصوص مناطق محروم ضمن اینکه برنامه‌مان بر این مبنا بود که سالی 10 فیلم خوب هم تولید شود.