کد خبر: ۲۸۱۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۳۵۰

تولد نوزادان عجیب‌الخلقه در کنار پایگاه آمریکایی+عکس

ساکنان مناطق اطراف یک پایگاه آمریکایی در ناصریه عراق با پدیده افزایش تعداد تولد نوزادان دارای نارسایی‌های مادرزادی مواجه شده‌اند.

روزنامه آمریکایی «اینترسپت» در گزارشی خبر داد: پدیده تولد نوزادان در منطقه نزدیک به پایگاه هوایی «طلیل»، که در منطقه ناصریه عراق در اختیار نیروهای ائتلاف بین‌المللی است، ساکنان این منطقه را به شدت نگران کرده است.

 به نوشته این روزنامه: نارسایی‌های این نوزادان شامل مشکلات عصبی، بیماری‌های مادرزادی قلبی، و کامل نشدن دست‌وپا یا فلج بودن است. در آزمایشات صورت‌گرفته بر این نوزادان، نوعی ماده رادیواکتیو در بدن آنها به شکل قابل توجهی بالاست.

 پروفسور «مورگان ساواباساوان» در مقاله‌ای که اینترسپت به آن استناد کرده نوشته است: ما نمونه‌هایی از مو، دندان و نخاع افرادی را که در نزدیکی این پایگاه زندگی می‌کنند جمع‌آوری کردیم که در هر سه بافت متوجه بالا بودن نوعی ماده رادیواکتیو به نام «توریوم» شدیم.

 به اعتقاد این کارشناس: نتایج تحقیقات بیانگر زیان‌های بلندمدتی است که عملیات نظامی آمریکا بر غیرنظامیان عراقی وارد کرده و هرچه محل زندگی آنها به پایگاه‌های نظامی آمریکایی نزدیک‌تر باشد این زیان‌ها بیشتر هم می‌شود.

منبع: اعتمادآنلاین