کد خبر: ۲۸۱۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۴۱

اپل دست به دامان سامسونگ شد

به نظر می رسد که اپل به منظور تامین پنل های نمایشگر اولد برای گوشی های آیفون مدل ۲۰۲۰ با بزرگترین رقیب خود، سامسونگ، یک قرارداد همکاری منعقد کرده است.
 با اینکه بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری بر این باور بودند که اپل برای تولید گوشی های اپل مدل ۲۰۱۹ از پنل های اولد ساخت شرکت کره ای سامسونگ بهره می برد اما بنا به دلایلی این اتفاق رخ نداد و این غول تکنولوژی آمریکایی همچنان سعی داشت از پنل های قبلی استفاده کند.

حالا تازه ترین اخبار و گزارش های منتشر شده در وب سایت  gsmarena نشان می دهد که سرانجام سامسونگ برای ترغیب اپل به خریداری و استفاده از پنل های اختصاصی این شرکت موفق شده و این شرکت قصد دارد از آنها برای تولید گوشی های آیفون ۵/۴ و ۶/۷ اینچی خود که قرار است در جریان برگزاری رویداد اختصاصی اپل در سپتامبر سال آینده میلادی رونمایی شود، بهره بگیرد.

البته کارشناسان براورد کرده اند که اپل تنها در مدل های پرچمدار، آیفون پرو، از پنل های صفحه نمایش اولد (OLED) استفاده خواهد کرد.

سامسونگ تنها شرکتی است که در حال حاضر توانایی توسعه و تولید پنل های اولد مجهز به فناوری Y-OCTA را داراست و از زمان عرضه گلکسی نوت ۷، از پنل‌های Y-OCTA در گوشی‌های پرچم‌دار خود استفاده کرده است.

منبع:ایسنا