کد خبر: ۲۸۱۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۰۶

اتهام جنجالی رئیس جمهور برزیل به لئوناردو دی‌کاپریو

ژائیر بولسونارو رئیس جمهور برزیل مدعی شد لئوناردو دی‌کاپریو برای ایجاد آتش‌سوزی عمدی در جنگل‌های آمازون ۳۰۰ هزار دلار هزینه کرده است.

ژائیر بولسونارو رئیس جمهور پوپولیست و ملی‌گرای برزیل که قول داده سازمان‌های مردم نهاد فعال محیط زیستی را از این کشور بیرون کند در میان حامیان خود مدعی شد که لئوناردو دی‌کاپریو بازیگر هالیوودی و فعال محیط زیست برای به آتش کشیدن جنگل‌های آمازون پول داده است. 

رئیس جمهور برزیل در حالی برای ادعای خود هیچ مدرک و شواهدی ارائه نداده است که ۲۴ سال قبل از آن نیز در اظهارنظری مشابه در صفحه اجتماعی خود با متهم کردن «دی‌کاپریو» در همکاری برای به آتش کشیدن جنگل آمازون، وی را بخشی از کمپین بین‌المللی علیه برزیل دانست. 

صحبت‌های بی‌اساس «بولسونارو» مرتبط با خبر دستگیری چهار آتش‌نشان داوطلب است که ظاهرا بدون هیچ مدرکی از سوی پلیس محلی برای به آتش کشیدن جنگل آمازون با هدف افزایش جمع آوری کمک‌های مردمی برای یک سازمان مردم‌نهاد (NGO) بین‌المللی متهم شده‌اند. 

این چهار آتش‌نشان روز پنجشنبه هفته گذشته در میان خشم عمومی از نحوه برخورد و بازجویی از آنها آزاد شدند. 

«ادواردو» فرزند رئیس جمهور برزیل نیز در صفحه توئیتر خود «دی‌کاپریو» را به پرداخت ۳۰۰ هزار دلار به یک ان‌جی‌اُ (NGO) برای به آتش‌کشیدن آمازون متهم کرد. 

در ماه اوت امسال آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌های آمازون تبدیل به یک بحران بین‌المللی شد و «دی‌کاپریو» قول داد ۵ میلیون دلار برای کمک به حفاظت از این جنگل‌های بارانی کمک کند. 

«ژائیر بولسونارو» که از ابتدای سال میلادی به عنوان رئیس جمهور برزیل کار خود را آغاز کرده تاکنون بارها به صراحت دشمنی خود را با کمپین‌های بین‌المللی، سازمان‌ها و رهبران خارجی اعلام کرده که از دفاع از جنگل‌های آمازون و انتقاد از سیاست‌های او در قبال محیط زیست صحبت می‌کنند.

یک برزیلی در اقدامی کنایه‌آمیز با ایجاد یک وبسایت انواع بحران‌ها در کشورهای آمریکای جنوبی را به ستاره‌های هالیوودی نسبت داده است و «تام هنکس» را عامل مالیات سنگین، «پنه لوپه کروز» را عامل بیکاری، «جانی دپ» را عامل جنگلزدایی و «کیت وینزلت» را عالم بحران آموزشی معرفی کرده است. 

منبع:ایسنا