کد خبر: ۲۸۱۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۴۶

حسام‌الدین آشنا: همه ما باید پاسخگوی کشته‌شدگان بی‌گناه باشیم/ هویت کشته‌شدگان باید بررسی شود

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور گفت: هیچ کس ادعا نکرده است؛ تمام افرادی که برای اعتراض به خیابان آمدند، اغتشاشگر بوده‌اند. به طور قطع تمام مسئولانی که باید در این باره پاسخ بدهند، پاسخ‌ خواهند داد.
«حسام‌‌الدین آشنا» مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور،در ارتباط با اعتراضات اخیر در کشور و در پاسخ به این پرسش که آیا تمام افرادی که اعتراض‌ داشتند، اغتشاشگر بوده‌اند؟ گفت: هیچ کس چنین ادعائی نکرده، تمام افرادی که برای اعتراض به خیابان آمدند، اغتشاش‌گر بودند. البته رئیس دفتر رئیس‌جمهور در ارتباط با این افراد توضیحات لازم را داده است و به طور قطع تمام مسئولانی که باید در این باره پاسخ بدهند، پاسخ‌ خواهند داد. 

به نقل از ایلنا، آشنا در پاسخ به این پرسش که بالاخره افراد در خیابان را چه باید تلقی کنیم؟ گفت: در این رابطه مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و وزیر کشور صحبت کرده‌اند. هیچ کس اظهار نکرده است که تمام افراد اشرار بودند. هویت افرادی که در اعتراضات شرکت داشته‌اند، کاملا تفکیک شده است. هیچ گاه گفته نشده است که تمام افرادی که اعتراض کرده‌اند، اشرار هستند. 

وی در پاسخ به پرسشی درباره هویت افراد کشته‌شده در اعتراضات گفت: کشته‌شدگان نیز حتما باید فرد به فرد بررسی شوند. 

مشاور رئیس‌جمهور در پاسخ به این  پرسش که آیا دولت در ارتباط با افرادی که بی‌گناه کشته شده‌اند، پاسخی خواهد داد، اظهار کرد: فکر می‌کنم همه ما باید پاسخ‌گو باشیم.