کد خبر: ۲۸۱۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۱۱۱

خانم گوینده، کاندیدای مجلس شد/ روحانی اصولگرا: مستقل آمده‌ام/ نه در اغتشاشات بودم نه دوتابعیتی هستم

ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی درحالی ساعتی قبل آغاز شد که تالار وزارت کشور پذیرای تعداد زیادی از داوطلبان است.

ساعت ۸ صبح امروز - یکشنبه- با دستور وزیر کشور زنگ آغاز انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی نواخته شد. ثبت نام از نامزدهای کرسی خانه ملت در فرمانداری های سراسر کشور و همزمان در وزارت کشور انجام می شود.  

اگر چه تا ساعت ۸ و نیم متصدیان امور ثبت نام از داوطلبان کار خاصی نداشته اند اما از ساعت ۸ و نیم آرام آرام داوطلبان رسیدند و فرایند ثبت نام عملا آغاز شد.

در لابی تالار وزارت کشور در دو طرف صندلی‌هایی برای داوطلبان چیده شده است که داوطلبان در یک طرف آن با برگه هایی در دست و  مدارک خود نشسته اند. یکی شماره ها را می خواند: "۱۰۶"، "۱۰۷" و ...

داوطلبان همه الزاما برای نامزدی در انتخابات مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه تهران در وزارت کشور ثبت نام نمی کنند و ممکن است داوطلب نمایندگی شهرستان دیگری باشند که فعلا به خاطر حضور در تهران در همین وزارت کشور ثبت نام خود را انجام می دهند. نکته جالب در نخستین روز ثبت نام از داوطلبان، مشارکت جدی زنان است که می‌توان گفت یک سوم افرادی که در اینجا برای ثبت‌نام حاضر شده اند زن هستند.

به سمت یکی از این داوطلبان می روم و او که یک خانم با لبخندی بر لب است گفت وگو می‌کنم و شاید همین نگاه خندان او است که مرا به سمت خود می کشاند. این بانو که زیر چادر لباس رنگی دارد از داوطلبیش در این دوره چنین می گوید: گوینده هستم و رسانه ام از من خواست تا در انتخابات شرکت کنم و من هم پذیرفتم.

آسیه گرجی ادامه می دهد: تاکید من بر جوانگرایی است. فعلا در هیچ لیستی قرار ندارم اما اصولگرا هستم و ممکن است در آینده پس از تایید صلاحیت در لیست قرار بگیرم.  

این داوطلب نمایندگی مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه تهران بار دیگر بر جوانگرایی تاکید کرده و می گوید: خودم جوان هستم و بر لزوم اهمیت جوانان بسیار تاکید دارم.

داوطلبی از حوزه انتخابیه خوزستان

شیخی توجه مرا جلب می کند سوی او می روم؛ از ظاهرش پیدا است سابقه نمایندگی مجلس را دارد و این امر را از خودش جویا می شوم. او خود را اینگونه معرفی می کند: سیدمحمدسادات ابراهیمی هستم و دوره های هشتم و نهم نماینده مجلس شورای اسلامی بوده ام.

وی درباره اینکه از کدام طیف قصد دارد در انتخابات نامزد شود توضیح می دهد: مستقل می آیم؛ البته در دوره هشتم مجلس در فراکسیون رهروان ولایت و در دوره نهم در فراکسیون اصولگرایان بوده ام.

ابراهیمی که برای داوطلبی از حوزه انتخابیه شوشتر و گتوند در این دوره از انتخابات وارد میدان شده است، دلیل حضور مجدد خود پس از یک دوره کناره گیری از مجلس اینگونه بیان می کند: شرایط کشور شرایط خاصی است. هم از بعد بین المللی و مسائل بیرونی که نظام سلطه فشارهای خود را به صورت بی‌سابقه ای بر ملت ایران افزایش داده است و هم از طرفی تحریم‌های ظالمانه اقتصادی تولید، اشتغال و ارتزاق مردم را هدف گرفته است. هم اینکه درحال دامن زدن به مسائل ناامنی و تضعیف محور مقاومت هستند و هم از حیث داخلی با توجه به توصیه های اکید مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی و تولید و نگاه به داخل، ضعف های بسیاری در این زمینه داشته ایم.

وی تاکید می‌کند: می طلبد یک مجرب باتجربه وارد شود تا بتواند این مسائل کلان را حل کند.

بانویی دیگر گویی بی تفاوت از همه دنیا روی صندلی نشسته است و وقتی می خواهی با او گفت وگو کنم در آغاز می گوید: می شود با من مصاحبه نکنی؟ کمی او را ترغیب می‌کنم و او هم با تاکید بر وابسته نبودن به هیچ جناحی و طیفی، ادامه می دهد: مستقل آمده ام.

هدفش را برای حضور خدمت کردن به مردم و داشتن استعداد و توانمندی لازم را برای کرسی مجلس می‌داند.

نفیسه شهیدی درباره بررسی صلاحیتش می گوید: دلیلی ندارد احراز صلاحیت نشوم در این ۴۷ سال زندگی‌ام نه خطایی کرده‌ام نه پرونده دادگاهی دارم. در اغتشاشات هم نبوده ام هیچگاه و علاوه بر اینها ایثارگر هم هستم. 

وی ادامه می دهد: همیشه مقررات را رعایت کرده ام و تابع ایران هستم.

تا لحظه انتشار این گزارش اگرچه هنوز چهره های شاخص برای ثبت نام به وزارت کشور مراجعه نکرده‌اند، اما داوطلبان هر لحظه بیشتر می‌شوند و همه اینها به نوعی در خود این توانمندی را می بینند که بخواهند روزی بهارستان‌نشین شوند.

منبع:ایرنا