کد خبر: ۲۸۱۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۰۰

تداوم آلودگی هوا در شهرهای پرجمعیت کشور تا صبح فردا/ ورود دو سامانه بارشی به کشور طی این هفته

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به این‌که آلودگی هوا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت کشور تا صبح فردا (۱۱ آذرماه) ادامه دارد، گفت: طی این هفته دو سامانه بارشی به کشور وارد می‌شود.

صادق ضیاییان اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۱۰ آذرماه) در بیشتر مناطق کشور جو پایداری حاکم است که در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا را به دنبال دارد.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از اوایل وقت فردا (۱۱ آذرماه) سامانه‌ای بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و سبب بارش باران، گاهی رعدو برق در ارتفاعات و بارش برف، کاهش نسبی دما و وزش باد در غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از شمال غرب می‌شود و به تدریج از بعد از ظهر مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی را در بر می‌گیرد.

وی با بیان این‌که شدت بارش در استان‌های کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری و غرب کردستان است تصریح کرد: از روز سه‌شنبه (۱۳ آذرماه) فعالیت این سامانه بارشی علاوه بر مناطق ذکر شده به شمال شرق، شرق و جنوب کشور می‌رسد؛ البته از شدت بارش در شمال غرب و بخش‌هایی از غرب کاسته می‌شود.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه (۱۳ آذرماه) نیز در شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و بخش‌های جنوب غرب، جنوب و شمال شرق کشور بارش پراکنده خواهیم داشت و مجددا از روز پنج‌شنبه (۱۴ آذرماه) سامانه بارشی دیگری از شمال غرب، غرب و شمال وارد کشور می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه با اشاره به این‌که از بعد از ظهر فردا (۱۱ آذرماه) و طی روز سه‌شنبه (۱۲ آذرماه) با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر بارش باران و در ارتفاعات بارش برف وزش باد، کاهش دما و مواج شدن دریا در استان‌های ساحلی دریای خزر پیش‌بینی می‌شود، گفت: روز چهارشنبه بارش پراکنده در غرب سواحل دریای خزر وجود دارد.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۱ آذرماه) ابری و غبارآلود و در بعد از ظهر ابری همراه با بارش باران و در ارتفاعات بارش برف با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد و طی روز سه‌شنبه (۱۲ آذرماه) نیز ابری و مه‌آلود در بعضی ساعات بارش باران و در ارتفاعات بارش برف با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع:ایسنا