کد خبر: ۲۸۲۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۴۸۹

وزیر محبوب احمدی نژاد کاندیدای مجلس شد/ کریمی قدوسی ناکام ماند/ اعضای هیات های اجرایی انتخابات در تهران مشخص شدند

پنجمین روز از ثبت نام کاندیداهای مجلس با حواشی همراه بود و یک وزیر دیگر احمدی نژاد هم عزم خود را برای رفتن به مجلس جزم کرد.
جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با حضور در فرمانداری مشهد قصد داشت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کند که به دلیل نقص مدارک ثبت نام او کامل نشد.

نیکزاد در اردبیل ثبت نام کرد

علی نیکزاد، استاندار سابق اردبیل و وزیر راه و شهرسازی دولت دهم هم در پنجمین روز جهت ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی وارد فرمانداری اردبیل شده و ثبت نام خود را تکمیل کرد.

بنا به گزارش فارس وی پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همواره تابع ولایت بوده‌ام و با حضور در انتخابات امیدوارم سرباز ولایت و خادم ملت باشم و تابع قانون خواهم بود.

وی افزود: عدم اولویت‌بندی امور و عدم رسیدگی به وضعیت معشیت مردم از جمله بزرگترین ضعف‌های مجلس شورای اسلامی فعلی است.

داوطلب نمایندگی دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم یک مجلس انقلابی برای زمینه تشکیل دولت حزب الهی و مجلسی از بطن مردم برای مردم به خصوص برای حل مشکلات معیشتی مردم تشکیل دهیم.

نیکزاد در خصوص منابع مالی انتخاباتی خود عنوان کرد:‌ برادران، اقوام و آشنایان در حد مقدورات حداقلی کمک حالم خواهند بود و سعی می‌کنم مدیون کسی نباشم هرچند عنایت مردم همواره بزرگترین کمک را به من کرده است.

علیرضا بیگی هم آمد

احمد علیرضا بیگی نماینده تبریز در مجلس دهم با حضور در فرمانداری تبریز برای شرکت در انتخابات دور یازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز ثبت نام کرد.

اعضای هیات های اجرایی انتخابات در تهران مشخص شدند

همچنین عیسی فرهادی فرماندار تهران ظهر امروز (پنج شنبه) در ستاد انتخابات فرمانداری تهران به ارائه گزارشی از تعداد افراد ثبت نام شده در روزهای گذشته برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: تا پایان چهارمین روز از مهلت قانونی ثبت نام هزار و صد و ۱۸ نفر با حضور در ستاد انتخابات فرمانداری تهران فرایند ثبت نام خود را انجام داده اند.

همچنین بنا به گزارش ایسنا وی با اشاره به ثبت نام از ۹ نفر از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه اقلیت های دینی اظهار کرد: تا کنون ۴ نفر برای حوزه انتخابی ارامنه و ۳ نفر برای حوزه انتخابیه آشوریان در فرمانداری تهران داوطلبی خود را اعلام کردند. همچنین برای حوزه انتخابیه اقلیت‌های زرتشتیان و کلیمیان نیز هرکدام یک داوطلب تا کنون داشته اند؛ در جریان پنجم روز ثبت نام از داوطلبان انتخابات تا ساعت ۱۲ و ۱۵ دقیقه امروز صد و ۱۸ نفر به طور قطعی ثبت نام خود را انجام داده اند که از این تعداد ۱۴ نفر زن هستند.

فرماندار تهران خاطرنشان کرد: در چهارمین روز ثبت نام از داوطلبان انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران و ۴ اقلیت های مذهبی، ۴۰۹ نفر با حضور در ستاد انتخابات فرمانداری تهران داوطلبی خود را اعلام کردند که این آمار بیش از ۲ برابر آماری است که در انتخابات دوره قبل در روز چهارم ثبت نام خود را اعلام کرده بودند.

فرهادی همچنین با بیان اینکه «امروز آخرین روز تشکیل هیئت‌های اجرایی در فرمانداری تهران است»، اظهار کرد: تاکنون اعضای هر ۵ هیئت اجرایی مربوط به حوزه انتخابیه تهران و چهار اقلیت دینی مشخص شده اند و این هیئت کار خود را آغاز کرده است؛ این هیئت به طور عملی از هفدهم آذرماه با تشکیل جلسات وارد فرآیند بررسی صلاحیت‌ها خواهند شد.

فرماندار تهران در ادامه با اشاره به آغاز ثبت نام از داوطلبان انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه تهران گفت: از فردا (۱۵ آذر) تا پنج شنبه (۲۱ آذر) ثبت نام از داوطلبان انتخابات میان دوره ای خبرگان رهبری حوزه انتخابیه تهران آغاز می‌شود. داوطلبان این انتخابات می‌توانند علاوه بر حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور به ستاد انتخابات فرمانداری تهران واقع در طبقه همکف ساختمان فرمانداری در خیابان میرعماد مراجعه کنند.

فرهادی در پایان خاطر نشان کرد: فرایند ثبت نام از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دو روز دیگر ادامه دارد و روز شنبه شانزدهم آذرماه پایان می یابد و بر اساس قانون انتخابات و روزشمار برگزاری انتخابات هیچ تغییری در مهلت زمانی مراحل مختلف ایجاد نخواهد شد.