کد خبر: ۲۸۲۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۵۵۳

راه‌های درمان بوی بد دهان چیست؟

بوی بد دهان موضوعی که همه ما در تعاملات روزمره با آن مواجه شدیم و برای ما بسیار آزاردهنده است. رعایت نکاتی ساده در بهداشت دهان و دندان می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند.
بوی بد‌ دهان موضوعی است که همه افراد در تعاملات روزمره‌شان با آن مواجه می‌شوند و در صورت عدم توجه این مسئله باعث آزار دیگران می‌شود.

برای کاهش بوی بد دهان، کمک به جلوگیری پوسیدگی دندان و کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های لثه تلاش کنید تا به‌طور مداوم بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید. بسته به علت، درمان بوی بد دهان متفاوت است.

شستشوی دهان و خمیردندان

اگر بوی بد دهان شما ناشی از رشد باکتری (پلاک) برروی دندان شما باشد معمولاً دندان‌پزشک شما برای از بین بردن باکتری‌ها یک دهان‌شویه پیشنهاد می‌کند.

همچنین ممکن است دندان‌پزشک‌تان خمیردندان حاوی مواد ضدباکتری را برای از بین بردن پلاک روی دندان پیشنهاد کند.

درمان بیماری‌های دهان و دندان

اگر بیماری لثه دارید ممکن است برای درمان آن به یک متخصص لثه مراجعه کنید. از نشانه‌‌های بیماری لثه می‌توان به بوی بد دهان، نرم و حساس شدن لثه‌ها و تجمع چرک در خط لثه اشاره کرد.

پیشرفته شدن بیماری لثه می‌تواند به لق شدن و حتی افتادن دندان‌ها شود. البته بهداشت منظم دهان و دندان خود می‌تواند به از بین رفتن باکتری‌ها و پیشگیری از این نوع بیماری‌ها شود.

رعایت برخی از موارد برای جلوگیری بوی بد دهان پیشنهاد می‌شود:

- بعد از غذا خوردن دندان‌هایتان را بشویید. برای محل کار خود نیز یک مسواک داشته باشید و حداقل دو بار آن هم پس از خوردن غذا دندان‌هایتان را با خمیر دندان حاوی فلوراید بشویید. بررسی‌ها نشان می‌دهد که استفاده از خمیر دندان با خاصیت ضدباکتری به کاهش بوی بد دهان کمک می‌کند.

- یک‌بار در روز دندان‌هایتان را با نخ دندان تمیز کنید. نخ دندان مناسب ذرات غذا را از میان دندان‌ها خارج می‌کند و به کنترل بوی بد دهان کمک می‌کند.

- زبان خود را با مسواک تمیز کنید. زبان میزبان باکتری است، لذا شستن با دقت آن می‌تواند به کاهش بوی دهان کمک کند. افرادی‌ که سیگار می‌کشند زبانشان مستعد رشد باکتری و در نتیجه بوی نامطبوع بیشتری است.

- خشکی دهان عامل بوی بد است. برای مرطوب نگه‌داشتن دهان از کشیدن سیگار پرهیز کنید و تا حد امکان آب بنوشید - به جز قهوه و نوشابه چون این مایعات باعث خشکی دهان می‌شود. جویدن آدامس و مکیدن آب‌نبات (ترجیحاً بدون قند) به تحریک بزاق کمک می‌کند.

- رژیم غذایی خود را تنظیم کنید. از خوردن غذاهای حاوی پیاز و سیر که باعث بوی بد دهان می‌شود پرهیز کنید. غذاهایی که حاوی مواد قندی زیاد است نیز خود به بوی بددهان مرتبط است.

- به‌طور مرتب مسواک نو بخرید. هر سه الی چهار ماه که مسواکتان کهنه شد آن را تعویض کنید. دندان‌پزشکان مسواک‌های نرم را پیشنهاد می‌کنند.

- در بازه‌های مشخص به دندانپزشکی مراجعه کنید. در بازه‌های زمانی مشخص برای چکاب به دندانپزشکی مراجعه کنید(معمولاً دو بار در سال).

منبع:خبر فوری