کد خبر: ۲۸۲۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۵۲

دردسرهای دریافت کارت سوخت المثنی/ امروز ثبت نام کنید، شب عید دریافت کنید!

بنا به گفته مسئولین شرکت پالایش و پخش مالکان خودرو بدون داشتن کارت سوخت تا اطلاع ثانوی فقط امکان تهیه بنزین با قیمت آزاد یعنی ۳ هزار تومان را دارند و در آینده احتمال افزایش نرخ سوخت با کارت جایگاه‌ها نیز وجود دارد.
پس از افزایش قیمت بنزین، سوخت‌گیری خودرو‌ها به وسیله کارت سوخت الزامی شد. بنا به گفته مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش مالکان خودرو بدون داشتن کارت سوخت تا اطلاع ثانوی فقط امکان تهیه بنزین با قیمت آزاد یعنی ۳ هزار تومان را دارند و در آینده احتمال افزایش نرخ سوخت با کارت جایگاه‌ها نیز وجود دارد.

قرار بر این بود تا ظرفیت کارت‌های سوخت جایگاه ها به ۱۵ لیتر کاهش پیدا کند و این روند ادامه یابد تا شهروندان هر چه سریع‌تر نسبت به ثبت و پیگیری کارت سوخت خود در دفاتر پلیس +۱۰ اقدام کنند. با این حال مشاهدات رویداد۲۴ از چند پلیس +۱۰ نشان می‌دهد که در روزهای گذشته تعداد زیادی از مردم برای دریافت کارت المثنی در این دفتر صف کشیدند و با تکمیل فرم تعهدنامه و واریز مبلغ ۱۰ هزار تومان اقدام به درخواست کارت سوخت می کردند.

یکی از متقاضیان ثبت نام کارت المثنی سوخت می‌گوید: طولانی بودن زمان صدور کارت سوخت المثنی برای ما ناراحت کننده است. ضمن آنکه متصدی دفتر هم می‌گوید صدور کارت سوخت حدود ۳ ماه طول خواهد کشید.

یکی دیگر از متقاضیان با ابراز نگرانی از عدم دریافت کارت سوخت خود می‌گوید: چرا باید تنها به آدرسی که در سند خودرو قید شده کارت سوخت ارسال شود، من می‌خواستم آدرس دیگری را برای ارسال کارت سوخت اعلام کنم اما پلیس معتقد است این کار ممکن نیست و در صورتی که کسی منزل نباشد مجددا کارت شما به اداره پست منطقه برخواهد گشت و متقاضی باید کارت سوخت خود را از دفتر پست پیگیری کند و این برای ما مشکل ساز شده است.

فرد دیگری می گوید: اگر کسی امروز برای صدور کارت سوخت المثنی اقدام کند باید شب عید منتظر آن باشد و در این مدت بنزین را با نرخ آزاد تهیه کند.

به نظر می‌رسد با توجه به این تصمیم دولت ضرورت دارد صدور کارت‌های المثنی سوخت زودتر انجام شود تا افراد متقاضی بتوانند از بنزین سهمیه‌ای خود در این مدت استفاده کنند.

فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز پیش از این گفته بود؛ مدت زمان دریافت کارت سوخت المثنی به دلیل افزایش تقاضا بین ۳ هفته تا ۲ ماه زمان خواهد بود، پیش از اجرای طرح سهمیه‌بندی سوخت، به طور میانگین روزانه ۴ هزار درخواست ثبت می‌شد که با اجرای طرح سهمیه‌بندی، میزان تقاضا به ۸۰ هزار مورد در روز رسیده است.

اطلاعات مورد نیاز ثبت نام کارت سوخت المثنی:

۱- شماره تلفن همراه به نام مالک وسیله نقلیه
۲- کد ملی و تاریخ تولد مالک که با ثبت آن سایر اطلاعات شناسنامه ای به صورت خودکار نمایش داده می شود.
۳- اطلاعات شناسایی وسیله نقلیه (شماره سریال هشت رقمی مندرج در بارکد پشت کارت خودرو) یا شماره VIN
۴ – انتخاب شماره ۱۶ رقمی یکی از کارت های بانکی عضو شتاب که به صورت خودکار در پنجره ثبت اطلاعات این بخش به نمایش در می آید. صرفا شش رقم اول و چهار رقم آخر کارت (به عنوان مثال ۲۲۱۳****۶۰۳۷۹۹) نمایش داده می شود.
۵- پس از ورود اطلاعات، پیامی مبنی بر تایید عملیات ثبت نام به اطلاع متقاضی خواهد رسید که به منزله پایان مراحل ثبت نام خواهد بود.
 
 نکات مهم برای درخواست کارت سوخت
 
۱-  مالکان بیش از یک دستگاه خودرو یا موتورسیکلت فاقد کارت سوخت باید مراحل ثبت نام را به ازای هر دستگاه خودرو یا موتورسیکلت با یک کارت بانکی دیگر تکرار کنند. 
 
۲- در صورت هرگونه مشکل یا نیاز به دریافت اطلاعات تکمیلی، با شماره ۰۹۶۲۷ تماس حاصل کنند.
 
۳- مالکان خودرو یا موتور سیکلت دارای کارت سوخت که رمز آن را فراموش کرده‌اند، امکان بازیابی رمز برای آنها فراهم شده است و نیاز به ثبت نام ندارند.
 
- خودروهای صفر و نو، دارای کارت سوخت بوده و کافی است مالکان آنها برای دریافت کارت سوخت خود به دفاتر پست مراجعه کنند.
 
- گفتنی است؛ مالکان خودرویی که هنوز کارت سوخت دریافت نکرده‌اند، ضمن حفظ سهمیه سوخت تا شش ماه می‌توانند از سهمیه بنزین آزاد استفاده کنند.
 
بر اساس این گزارش، قدم‌های اولیه برای بازگرداندن کارت سوخت از زمستان سال گذشته با اطلاعیه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برداشته شد و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی همان زمان ‫‫اعلام کرد‬‬ طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، استفاده از کارت سوخت برای متقاضیان سوخت‌گیری خودرو بار دیگر الزامی خواهد شد.