کد خبر: ۲۸۲۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۸۴

یار غار رحمانی فضلی که خود نماد بحران است، ربیس سازمان مدیریت بحران شد

عملکرد نجار در بحران‌های سال‌های گذشته از زلزله‌های غرب و شمال غرب کشور و تهران گرفته تا سیل ابتدای سال ۹۸ تفاوت چندانی با «غافلگیری» نداشت. او در زمان زلزله غرب کشور و تهران در سال ۹۶ و در روز‌هایی که بسیاری از مردم به توصیه مسئولان باید شب‌ها را در بیرون از منازل می‌خوابیدند، ناگهان اعلام کرد که «جای خاصی برای اسکان اضطراری پیش‌بینی نشده»!
 رئیس جمهور در حکمی «اسماعیل نجار» را برای یک دوره پنج ساله دیگر به سمت «رئیس سازمان مدیریت بحران کشور» منصوب کرد.

تمدید حکم ریاست اسماعیل نجار در حالی است که عملکرد او در بحران های اخیر، انتقادهای بسیاری را برانگیخته است.

خردادماه سال 93 اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره طوفانی که تهران را درنوردیده بود، گفته بود: در این حادثه «غافلگیر شدیم»؛ چرا که قرار بود تنها شاهد وقوع تندباد باشیم نه طوفانی که شهر تهران را تاریک کند.

اظهارنظر او درمورد «غافلگیر» شدن در طوفان آن هم در جایگاه مدیر ارگانی که اساس وجود آن مقابله با این غافلگیری هاست، به قدری عجیب بود که از آن پس بارها به عنوان طنز به کار رفته است.

عملکرد نجار در بحران های دیگر سال های گذشته از زلزله های غرب و شمال غرب کشور و تهران گرفته تا سیل ابتدای سال 98 تفاوت چندانی با «غافلگیری» نداشت. او در زمان زلزله غرب کشور و تهران در سال 96 و در روزهایی که بسیاری از مردم به توصیه مسئولان باید شب ها را در بیرون از منازل می خوابیدند، ناگهان اعلام کرد که «جای خاصی برای اسکان اضطراری پیش‌بینی نشده»! اینکه مسئول مدیریت بحران هایی مانند زلزله در حساس ترین شرایط ممکن از یک «بحران»، چنین سخنی بر زبان براند، خود به تنهایی گویای نوع برخورد او با وظایف سازمان تحت مدیریتش است.

انتصاب نجار در همان دوره اول ریاست جمهوری روحانی هم با انتقادات فروانی مواجه شده بود؛ چراکه منتقدان نجار را برای تصدی چنین سمتی بدون سابقه و کارنامه قابل قبول می دانستند.

همه اینها در شرایطی است که نسبت فامیلی نجار با روحانی هم موضوع را در بین منتقدان حساس تر کرده است.

تمدید حکم اسماعیل نجار در حالی است که یار غار او عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور هم به دلیل عملکردش در ناآرامی های آبان ماه امسال تحت فشار قرار گرفته و شماری از نمایندگان مجلس استیضاح او را کلید زده اند.

منبع:انتخاب