کد خبر: ۲۸۳۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۱۸

اردبیل به عنوان پایتخت کشورهای عضو اکو انتخاب می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: اردبیل در سال ۲۰۲۳ پایتخت کشورهای عضو اکو خواهد بود.

نادر فلاحی بعد از ظهر امروز در مراسم استقبال از نمایندگان سازمان جهانی گردشگری، یونسکو و وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سالن تشریفات مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی اظهار داشت: اردبیل مقصدی امن و ارزان گردشگری برای گردشگران است.

وی افزود: این استان با توجه به موقعیت جغرافیایی، دارای مواهب متعدد و متنوع طبیعی است که در شعاع 70 کیلومتری، می‌توانیم به دریا، کوهستان، جنگل و دشت دسترسی داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل به  آب‌های درمانی در سطح استان و زمستان کم‌نظیر اردبیل اشاره کرد و گفت: اردبیل با دارا بودن چندین پیست اسکی و قابلیت سرعین در کیفیت و کمیت مراکز اقامتی، می‌تواند یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگران زمستانی باشد.

فلاحی با بیان اینکه اردبیل در سال 2023 پایتخت کشورهای عضو اکو خواهد بود، گفت: رویکرد اردبیل در توسعه گردشگری به‌صورت متوازن و در نسبت با اقلیم و قابلیت‌های هر منطقه موجب شد تا رونق بوم‌گردی‌ها با مصالح بومی هر منطقه و افزایش سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف عملیاتی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به تجربه موفق پل معلق مشگین‌شهر اشاره کرد و گفت: پل شیشه‌ای هیر، و پل طویل و مرتفع ازناو خلخال اردبیل را به عنوان استان پل‌های معلق و گردشگری هیجانی نیز معرفی خواهد کرد.

فلاحی در انتهای سخنان خود حضور نمایندگان سازمان جهانی گردشگری را مغتنم خواند و گفت: امیدواریم در این پروژه جامع در حوزه گردشگری جهانی، جایگاه اردبیل به شکل واقعی خود تبیین شود.

منبع: تسنیم