کد خبر: ۲۸۳۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۲۲۶

سورپرایز آذری جهرمی؛ پایین تر از حد انتظار!/ آقای وزیر با انتشار کلیپی از سورپرایز موردنظرش رونمایی کرد/ کنایه کاربران فضای مجازی حطاب به وزیر

چند روزی است فضای رسانه ای کشور درگیر سورپرایزی است که آقای وزیر ارتباطات آن را اعلام کرده است. او بالاخره پس از مدتی از سورپرایز خود رونمایی کرد. سورپرایزی که آن قدرها که مردم انتظار داشتند سورپرایز نبود.
از ساعتی پس از اظهارات آذری جهرمی مبنی بر سورپرایز روز پنجشنبه وزارت ارتباطات انواع شایعات جذاب در فضای رسانه ای کشور مطرح شد. بازار گمانه زنی ها هم داغ شد. یک روز بحث رفع فیلتر تلگرام و یک روز بحث رایگان شدن اینترنت داخل.

در این چند روز تیم رسانه ای محمدجواد آذری جهرمی روزهای پرمشغله ای را سپری می کرد. در روزهای اخیر بسیاری از رسانه ها تا آنجا که می توانستند تلاش کردند دامنه خبر سورپرایز بیشتر شود. خود وزیر جوان هم در اینستاگرام و توییتر از مردم خواست تا سورپرایز امروز را حدس بزنند. بعد هم مثل همیشه با سوژه های طنز مردم تلاش کرد تا این فضاسازی رسانه ای را تکمیل کند.

بالاخره موعد به سر رسید و  محمد جواد آذری جهرمی با انتشار کلیپی از سورپرایز موردنظرش رونمایی کرد. ماجرا از این قرار است که بر اساس گفته وزیر ارتباطات بسته های پستی از این به بعد می توانند با استفاده از پهپاد برای کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از آلودگی جا به جا شوند.

وزیر ارتباطات در پستی اینستاگرامی اظهار کرد:

"خانم‌ها و آقایان، به پست + (پُست پِلاس) خوش آمدید! ما به جای صحبت و جلسه، چند اقدام عملیاتی انجام دادیم که واقعا هزینه‌ها کمتر بشه و از آلودگی شهرها جلوگیری کنیم.

او همچنین اضافه کرد: انتقال بسته‌های پستی با پهپاد را فراهم کردیم که دیگر در هیچ جای ایران نقطه‌ای باقی نماند که غیرقابل دسترس باشد. انتقال سریع دارو به بیمارستان‌ها، جزیره‌ها، سورپرایز کردن یکدیگر و... از جمله کارهایی است که از این به بعد در اختیار شما خواهد بود. در حال حاضر کشورهای کمی در دنیا هستند که این کار را کرده‌اند. ما می‌توانیم! خدا وقت به همه‌ی جوانان ایرانی برای این دستاورد!

در بخش دیگری از توضیحات وزیر آمده است: تجهیز کردن شرکت ملی پست به ماشین برقی، موتور برقی و دوچرخه برقی کاملا ایرانی، همچنین به مناسب آغاز پست+، ارسال نامه در سراسر کشور از طریق پست در شنبه ۲۳ آذر رایگان خواهد بود. لطفا برای اطلاع بیشتر به سایت post-plus.ir مراجعه فرمایید"

او در این بین به کامنت های طنز و به گفته او خلاقانه مردم هم اشاره کرد و قول داد تا می تواند برای رفع هر چه بیشتر فیلترینگ تلاش کند. او در این رابطه گفته که خیلی از توییت‌ها و کامنت‌های مردم را برای بقیه در جلسات می‌خواند تا آنها با واقعیت‌های جامعه و خواسته‌های شما آشنا شوند.

سورپرایز آذری جهرمی و نظر مردم

کامنت های فراوانی در انتقاد از آذری جهرمی منتشر شده که در ادامه گزیده ای از آن را می خوانیم.

یکی از کاربران نوشته واقعا برای وزیری که وظیفه اش را در قالب سورپرایز مطرح می کند متاسفم. کاربران زیادی هم که در این روزها از بحث درباره اینترنت ملی کلافه هستند خطاب به وزیر گفته اند همین که طرح بحث برانگیز اینترنت ملی با مختصات محدودکننده ای که در ذهن مخاطب می آید قرار نیست فعلا اجرا شود جای شکرش باقی است. آذری جهرمی البته در پاسخ به یکی از این مخاطبان با لحن خاص خود نوشته : ما برای وصل کردن آمده ایم داداش!

یک کاربر دیگر هم با کنایه گفته سورپرایز وزیر ارتباطات بعد از سورپرایز افزایش قیمت بنزین به هیچ وجه دیگر به چشم نمی آید. شخص منتقد دیگری با انتقاد از وزیر ارتباطات خطاب به او نوشته است در شرایط فعلی معیشت اولویت مردم است و ارزانی گوجه فرنگی خیلی می تواند مثمر ثمرتر باشد تا سورپرایزی که شما از آن رونمایی می کنید.

فارغ از اینکه سورپرایز آذری جهرمی چقدر می تواند در آینده کارایی لازم را داشته باشد واقعیت این است که متاسفانه تعمدا در روزهای اخیر وزیر ارتباطات و تیم رسانه ای او انتظارات مردمی را بالا برد. انتظاراتی که بازخورد مخاطبان نشان از عدم تحقق آن دارد.