کد خبر: ۲۸۳۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۴۱

برادر اصولگرای صادق زیباکلام: برای مشارکت مردم در انتخابات فسفر نمی‌سوزانم/ سلامت کدام حزب را می‌توان تایید کرد؟

سعید زیباکلام برادر صادق زیباکلام که گرایش تند اصولگرایی دارد و در انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کره است، میگوید؛ برای مشارکت مردم در انتخابات فسفر نمی‌سوزاند.
سعید زیباکلام در پاسخ به این سوال که آیا براساس فراخوان شورای ائتلاف اصولگرایان برای ثبت نام آمده‌ است یا مستقل، گفت: خیر، به صورت مستقل آمده‌ام و هیچ حزبی را قبول ندارم. در حال حاضر کدام حزب است که بشود سلامتشان را تایید کرد؟ من به این احزاب اعتقادی ندارم.

زیباکلام درباره مشارکت مردم در انتخابات اسفند ماه گفت: به نظر من، در انتخابات این دوره نسبت به دوره های گذشته مشارکت کمتری را شاهد خواهیم بود، به دلیل اینکه عملکرد مجلس جاری جالب نبوده و در مجموع مردم از عرصه سیاست دل‌مرده‌تر شده‌اند و می‌گویند منافع ما تامین نمی‌شود.

او در پاسخ به این سوال که اینکه اصولگرایان بر این باور هستند که پیروز میدان می‌شود بخاطر مشارکت محدود مردم است یا نه، اظهار داشت: من خیلی محاسبه نکرده ام و برای این موضوع فسفر نسوزاندم که با مشارکت کم یا زیاد مردم در انتخابات، نتیجه به نفع کدام جناح است و برای من این موضوع مهم نیست. بیشتر آرمان‌های خودم و خواست های مردم مهم است. اینکه مجلس جای رانت بازی و غارتگری نیست.

وی با بیان اینکه باید مجلس را به جایگاه خود برگردد گفت: امیدوارم بتوانیم در این دوره مجلس را به جایگاه قانونی خود برگردانیم. باید اولویت در مجلس آینده مبارزه با غارتگران بیت‌المال و مقابله با شبکه‌های مافیایی و... باشد.

زیباکلام تصریح کرد: قوه قضاییه به سهم خودش وظیفه دارد، اما همه نهادهای حکومتی به ویژه مجلس نقش مهم و تعیین کننده‌ای در برابر مبارزه با فساد دارند.

منبع: خبرآنلاین