کد خبر: ۲۸۳۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۱۹

قوه قضاییه: زندانی شدن مسعود سلیمانی را پیگیری می‌کنیم

معاون ستاد حقوق بشر قوه قضاییه از پیگیری حقوقی زندانی بودن دکتر سلیمانی خبر داد.

سید مجید تفرشی امروز در مراسم استقبال از مسعود سلیمانی که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، گفت: ۴ ۵ ماه پیش در ستاد حقوق بشر متوجه زندانی بودن دکتر سلیمانی شدیم‌ و با دوستانمان صحبت هایی داشتیم و نظر ما این بود که این موضوع را از حالت ابهام خارج و از جفایی که در حق ایشان شده دفاع کنیم.

وی در ادامه از قوه قضاییه به دلیل انعطاف فوق العاده ای که برای آزادی دکتر سلیمانی انجام داد، تشکر کرد و گفت: دلیل استقامت ایشان در روزها و ماه هایی که در بند بودند، توکلشان به خدا بوده است.

معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر قوه قضاییه افزود: از آمریکایی که ابوغریب را در کشور خود دارد، آزادی ایشان درواقع کار بزرگی بود که انجام دادیم.

تفرشی با بیان مطلب ‌که تمام دنیا از رفتار ضد حقوق بشری آمریکا می نالد، گفت: اروپایی ها می گویند در قضیه برجام ما زورمان نمی رسد. اما آیا می تواند قدرت منطق این موضوع را بپوشاند ؟

وی ادامه داد: دادگاه آمریکا می گوید در رابطه با محکومیت دکتر سلیمانی چیزی در دست نداشتیم پس چرا یکسال او را در زندان نگه داشتید؟

وی با بیان اینکه به نظرم باید در تقویم دانشگاه چنین روزی ثبت شود، افزود: همچنین از دکتر سلیمانی می خواهیم کتابی را از روزهایی که در زندان بودند، بنویسند و ما نیز به لحاظ حقوقی پیگیر ساعت به ساعت دستگیری ایشان خواهیم بود.

منبع:مهر