کد خبر: ۲۸۳۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۴۷۴

وقتی کاملاً نا امید هستید این ۵ کار را انجام دهید

شما رویاهایی در سر می پرورانید. اهدافتان را می سازید و سخت تلاش می کنید. بعد انتظار نتیجه‌ی مطلوب دارید. اما چند بار اتفاق افتاده که این انتظارات برآورده نشده و به اهداف خود دست پیدا نکرده‌اید؟
امیدتان را از دست می دهید. به نظر می رسد زندگی خیلی غیر عادلانه است؛ به خصوص زمانی که همه چیز را می توانید انجام دهید، همه کار می کنید و باز هم نتایج مورد نظر را دریافت نمی‌کنید.

فکر می کنید همه چیز دارد راه خودش را می رود. پس چرا باید تلاش کنید؟ احساس مفید بودن ندارید، دوباره تلاش نمی کنید و از دست وسوسه راحت نیستید.

بعد چه؟
آیا باید همه چیز را کاملا رها کنید؟
یا باید امیدوار باشید؟

این بدان معنا نیست که فقط به این دلیل که در تلاش های خود شکست خوردید و یا امور به میل شما نبودند، نباید تلاش کنید. شما نمی توانید فقط بگویید که من همیشه شکست می خورم. واقعا نمی توانید آینده خود را پیش بینی کنید. شما واقعا نمی‌توانید در یک لحظه تصمیم بگیرید که همه چیز همیشه در چه مسیری پیش می رود. این امر تنها زمانی اتفاق خواهد افتاد که شما انتخاب کنید که آن شکار را انجام دهید.

وقتی امیدوار هستید و به رویاهای خود ادامه می دهید، شانس دستیابی به هدف، بیشتر از میزان تلاش شماست. اعتماد به نفس و امید به بهترین راه، تفاوت زیادی در نگرش شما ایجاد می کند. نگرش شما بر کارتان تأثیر می گذارد و حس مثبت را جذب می کند.

مطمئنا زمانی وجود خواهد داشت که غمگین، عصبانی و ناراحت می شوید ولی این احساسات غیر طبیعی نیست و کاملا طبیعی و سالم است. همه با این شرایط مواجه می شوند. اما هنگامی که به نقطه ای می رسید که در مورد همه چیز در زندگی ناامید می‌شوید، این زمانی است که نیاز به اعتماد به نفس دارید و با کمک امیدواری می‌توانید به خودتان و اهدافتان بازگردید.

در این مقاله 5 راه معرفی می کنیم که می توانید به کمک آن ها امیدواری خود را در هر کاری حفظ کنید و از ناامیدی دست بکشید:

1.روی خودتان کار کنید
تمرین خود مراقبتی را انجام دهید. مجموعه مهارت های قبلی خود را ارتقا دهید یا موارد جدیدتر یاد بگیرید. احساس خوبی در مورد خود و توانایی های خود داشته باشید. وقت خود را صرف تحقق عادت های مثبت که شما را درگیر می کنند و بهتان انگیزه می دهند، کنید. عادت ها شما را به یک روال ملزم می‌کنند و به شما تداوم و استقامت را می‌آموزند. این نوع تصمیم گیری به شما کمک می کند تا در زندگی خود با وجود موانعی که ممکن است با آن روبرو شوید، همچنان مبارزه کنید.

2.لازم نیست همه چیز را کنترل کنید
تمرکز بیش از حد برای کنترل همه چیز نداشته باشید، بگذارید امور انجام شوند. یکی از دلایلی که ما ناامید می شویم این است که با چیزهایی که راه مان را سد می کنند، مواجه می‌شویم. بسیاری از عوامل خارجی بر زندگی شما تاثیر می گذارد و شما نمی توانید همه چیز را کنترل کنید. تمایل به کنترل هر موقعیتی فقط به طور کامل شما را از بین می برد. نگرانی در مورد چیزهایی که نمی توانید کنترل کنید کمکی به شما نمی کند. بر آن چه می توانید کنترل کنید و یا بهبود ببخشید تمرکز کنید و بقیه امور را فراموش کنید.

3.نگران به نتیجه رسیدن سریع کارها نباشید
برخی کارها به زمان بیشتری نیاز دارند. ما گاهی اوقات خیلی سریع به قضاوت در مورد شرایط می پردازیم. قبل از آن که آن کار حتی به طور کامل اتفاق بیفتد. قبل از ابراز نظر در مورد یک وضعیت خاص صبر کنید. ما در بسیاری از موارد، در مورد امور بیش از حد نگرانیم، حتی اموری که نیاز به نگرانی ندارند. همه چیز بد نیست، ذهن ما آن را می سازد. در آن لحظات ناامیدی، شما فقط باید یک گام به عقب بردارید و بر روی افکار خود تمرکز کنید.

4.به طور کامل به وضعیت خود فکر کنید
هنگامی که از یک وضعیت خاص که شما را ناراحت می کند، بیرون آمدید قلم و کاغذ بردارید و لیست مثبت‌ها، منفی ها، چیزهایی که می توانید و نمی توانید کنترل کنید را فهرست کنید. نوشتن افکار به شما یک چشم انداز روشن خواهد داد و به شما برای تجدید نظر و تصمیم گیری صحیح برای ادامه، زمان می دهد.

5.به خودتان اجازه دهید تا امکانات بی پایان را امتحان کنید
امید یک احساس شگفت انگیز است که زندگی شما را بهتر می کند و راه را برای مثبت شدن بیشتر می کند. همه چیز با امید شروع می شود. هنگامی که معتقد باشید چیزهای خوب راه خود را می یابند، خودتان را برای آن آماده می کنید و به همین ترتیب پیش می‌روید و تلاش می‌کنید. این مساله شما را در جهت کار سخت و تعهد ترغیب می کند.

اما هنگامی که ناامید می شوید، درها را به روی هر نوع پیشرفتی که ممکن است در پیش رو داشته باشید، خواهید بست.

هرگز تلاش خود را در جهت یک فرصت برای بهبود زندگی خود رها نکنید. همیشه یک گزینه وجود دارد. شما فقط باید آغوش خودتان را به روی آن باز کنید. و برای این، باید امید داشته باشید.
امید شما را تحریک می کند. برای رسیدن به اهدافتان تلاش کنید. مهم نیست نتیجه چه چیزی باشد. این باعث می شود که شما به خودتان باور داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که کار سخت شما در واقع پاداش به دست خواهد آورد.