کد خبر: ۲۸۳۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۵۲

سفیر ژاپن در تهران: از سفر رئیس جمهور ایران به ژاپن انتظار گسترش روابط داریم

سفیر ژاپن در تهران گفت: شینزو آبه تلاش دارد در جهت پایداری و ثبات در منطقه نقش داشته باشد و سفر آقای روحانی در این چارچوب انجام و در حال برنامه ریزی است و گسترش روابط دو کشور در این سفر انتظار می‌رود.

میتسوگو سایتو در نشست توسعه روابط تجاری ایران و ژاپن که عصر روز دوشنبه در محل دانشکده مطالعات صلح دانشگاه تهران برگزار شد گفت: ماموریت من حفظ و توسعه روابط دو کشور است و برای ژاپن این مساله اهمیت زیادی دارد. در سال جاری و در نودمین سال روابط ایران و ژاپن آقای شینزو آبه به تهران آمدند و با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.

وی تاکید کرد: آقای آبه تلاش دارند در جهت پایداری و ثبات در منطقه نقش داشته باشند و سفر آقای روحانی در این چارچوب انجام و در حال برنامه ریزی است و گسترش روابط دو کشور در سفر آتی آقای روحانی به توکیو انتظار می رود.

این دیپلمات ژاپنی افزود: از طرفی به علت شرایط دشوار در اطراف ایران می دانیم که سطح روابط دو کشور کافی نیست اما شرکت‌های ما به آینده ایران باور دارند و حضور خود در ایران را حفظ کرده‌اند و این همکاری ها در حوزه محیط زیست، مراقبت پزشکی و پیشگیری از بلایای طبیعی نیز ادامه دارد.

سایتو تصریح کرد: فکر می کنم جاده همکاری ها و تعامل هموار نیست اما معتقدم با وجود همه مشکلات یک راه درست در هر زمان وجود دارد که مردم ایران و ژاپن حتما می توانند از عهده پیمودن آن برآیند. ما معتقدیم برداشت قدمی پس از قدمی دیگر بدون عجله و با حفظ روابط دو جانبه امکان پذیر خواهد بود.

منبع:ایسنا