کد خبر: ۲۸۳۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۷۳

جهانگیری: مردم متحیر دعواهای سیاسی هستند/ اشکالی ندارد به مردم بگوییم اشتباه کردیم

معاون اول رئیس جمهور گفت: مردم متحیر می‌شوند وقتی این دعواهای سیاسی را می‌بینند و می‌گویند آیا این آ‌قایان ما را فراموش کردند، اشکالی ندارد که به مردم صادقانه بگوییم که اشتباه کردیم.

 در مراسم تقدیر از فعالیت‌های محسن خلیلی عراقی، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با تشکر از اتاق بازرگانی بابت تقدیر از بزرگان این صنعت، این قبیل مراسم‌ها را باعث امیدواری صنعتگران دانست.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی ایران گفت: در چهل سال اخیر ما شاهد دو شوک بزرگ اقتصادی ایران بودیم که هر کدام از آنها باعث شد قدرت خرید مردم چند سال عقب برود. یکی در سال 90 که تحریم‌ها باعث شد ما یک تورم 40 درصدی را تجربه کنیم، هر چند در آن زمان ما اجازه فروش یک میلیون بشکه نفت را داشتیم به طوری که در سال 90 از محل فروش نفت 118 میلیارد دلار و در سال 91 ، 86 میلیارد دلار درآمد ارزی داشتیم.

وی ادامه داد: دومین شوک در سال 97 بود که یکی از اهداف اصلی تحریم‌ها صفر کردن صادرات نفت بود که اکنون به خاطر گوش‌های نامحرم نمی‌توانم عدد دقیق صادرات نفت را بیان کنم. اما صادرات نسبت به آن سال‌ها کاهش چشمگیری داشته است اینها تاثیرات زیادی بر روی زندگی مردم گذاشته است با این شرایط باید ما در تمام سطوح مدیریتی کشور یک صدا بشنویم، اما می‌بینیم که برخی اوقات همین عوامل دستمایه حمله به یکدیگر می‌شود، مردم متحیر می‌شوند وقتی این چیزها را و دعواهای سیاسی را می‌بینند و می‌گویند آیا این آ‌قایان ما را فراموش کردند، اشکالی ندارد که به مردم صادقانه بگوییم که اشتباه کردیم.

منبع:ایلنا