کد خبر: ۲۸۳۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۲۸۲

عضو جدید خانواده پادشاهی شادترین کشور دنیا

پادشاه بوتان «جیگمی خسار نامگیال وانگچوک» (King Jigme Khesar Namgyel) و همسرش ملکه «جتسون پما» (Queen Jetsun Pema)، برای بار دوم پدر و مادر می‌شوند. پادشاه جیگمی در پایان سخنرانی اش در مقابل شهروندان، مسئولان محلی و اعضای خانواده پادشاهی بوتان اعلام کرد همسرش، فرزند دوم خود را باردار است.

پادشاه بوتان «جیگمی خسار نامگیال وانگچوک» (King Jigme Khesar Namgyel) و همسرش ملکه «جتسون پما» (Queen Jetsun Pema)، برای بار دوم پدر و مادر می‌شوند. پادشاه جیگمی در پایان سخنرانی اش در مقابل شهروندان، مسئولان محلی و اعضای خانواده پادشاهی بوتان اعلام کرد همسرش، فرزند دوم خود را باردار است. این سخنرانی در حاشیه جشن سالانه عید ملّی بوتان در استادیوم (Changlimithang) در شهر تیمفو پایتخت بوتان برگزار شد.

عضو جدید خانواده پادشاهی بوتان

به دنیا آمدن فرزند ملکه بوتان در بهار ۲۰۲۰ میلادی

پادشاه جیگمی در سخنرانی اش گفت: فرزندش در بهار ۲۰۲۰ به دنیا خواهد آمد. پادشاه و ملکه بوتان یک فرزند پسر به نام شاهزاده جیگمی نامگیل وانگچوک دارند. این کودک ولیعهد بوتان است و در پنجم فوریه سال ۲۰۱۶ میلادی به کمک تیم پزشکی بوتان به دنیا آمد و در ۱۶ آوریل ۲۰۱۶ میلادی، نامگذاری شد.

عضو جدید خانواده پادشاهی بوتان

پادشاهی بوتان روز ملی خود را در ۱۷ دسامبر هر سال جشن می‌گیرد. گونگسار وانگچوک (Gongsar Wangchuk) نخستین پادشاه، پادشاهی متحد بوتان در ۱۷ دسامبر ۱۹۰۷ میلادی تاجگذاری کرد و مردم بوتان امسال صد و دوازدهمین سال این جشن ملّی را گرامی می‌دارند.

گفتنی است بوتان با نام رسمی پادشاهی بوتان کشوری است در جنوب آسیا. پایتخت آن تیمفو است. زبان رسمی این کشور دزونگخا نام دارد و واحد پول آن نگولتروم بوتان و روپیه هند است. جمعیت بوتان در حدود ۸۰۰ هزار نفر و دین مردم آیین بودا است.

عضو جدید خانواده پادشاهی بوتان

انزوای این کشور از جهان باعث شده‌است فرهنگ غنی و محیط زیست آن دست نخورده بماند. حفظ شیوه زندگی مردم در این سال‌ها یک اولویت بسیار با اهمیت بوده‌است. محدود کردن ورود گردشگران یکی از راه‌های حفاظت در مقابل تأثیرات خارجی به‌شمار می‌رفت. تاریخ اولین گردشگری که از بوتان دیدن کرد، به سال ۱۹۷۴ بازمی‌گردد.