کد خبر: ۲۸۶۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۹۱

واکنش عراقچی به دستگیری سفیر انگلیس مقابل دانشگاه امیرکبیر: او بعد از 15 دقیقه آزاد شد

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در واکنش به ابراز نگرانی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره بازداشت سفیر انگلیس، گفت: او بازداشت نشده بود، بعد از 15 دقیقه هم آزاد شد.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره بازداشت «راب مک ایر» سفیر انگلیس در تهران در توئیتی خطاب به او نوشت: «او (سفیر انگلیس) بازداشت نشده بود، اما به عنوان یک فرد خارجی ناشناس در یک تجمع غیرقانونی دستگیر شد.

 

زمانی که پلیس به من اطلاع داد که فردی دستگیر شده و ادعا می‌کند سفیر انگلیس است، من گفتم غیرممکن است! وقتی با او تلفنی گفتگو کردم، با اینکه بسیار شگفت زده شده بودم، متوجه شدم که اوست و  15 دقیقه بعد هم او آزاد شده بود.»

 

بین الملل

 

 

 «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به بازداشت سفیر لندن در تهران از این قضیه ابراز نگرانی کرده و خواستار احترام کامل به کنوانسیون وین و کاهش تنش‌ها شد.

 

«راب مک ایر» سفیر انگلیس در تهران در حالی که در یک تجمع غیرقانونی در روز شنبه در تهران حضور یافته بود و در حال تهیه فیلم و عکس بود از سوی نیروهای پلیس ایران دستگیر و پس از مشخص شدن هویتش آزاد شد. 

 

همچنین مطلع شد که قرار است امروز «راب مک ایر» سفیر انگلیس در تهران به وزارت خارجه احضار شود.

 

گفتنی است راب مک ایر امروز در توئیتی مدعی شد که در تجمع غیرقانونی حضور نداشته و افزود: «می‌توانم تایید کنم من در هیچ اعتراضی شرکت نکردم. به رویدادی رفتم که گفته شده بود تجمعی به یاد قربانیان تراژدی پرواز 752 بود. طبیعی بود که بروم تا به قربانیان، که برخی از آنها بریتانیایی بودند، ادای احترام کنم. 5 دقیقه بعد از اینکه شعارها شروع شد محل را ترک کردم.»

 

او در ادامه افزود: «من نیم ساعت بعد از ترک محل دستگیر شدم. بازداشت دیپلمات‌ها در همه کشورها غیرقانونی است...بیانیه وزارت خارجه (انگلیس) را بخوانید.»

 

منبع: فارس