کد خبر: ۲۸۶۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۶۰
روحانی در دیدار وزیر خارجه پاکستان؛

روحانی: همه باید برای کاهش تنش در منطقه با یکدیگر همکاری کنیم/ بروز جنگ و تنش در منطقه می‌تواند بسیار خطرناک باشد/ شاه محمود قریشی: پاکستان اجازه نمی دهد از خاک کشورش برای تهدید ایران استفاده شود

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران علاقمند است با همه کشورهای منطقه روابط نزدیک و دوستانه داشته باشند، اظهار داشت: معتقدیم اختلاف و جدایی در امت اسلامی به نفع هیچ کس نیست و در این راستا کاملا از تلاش‌های پاکستان برای گسترش صلح و ثبات در منطقه استقبال می‌کنیم.
 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در دیدار شاه محمود قریشی، وزیر خارجه جمهوری اسلامی پاکستان با اشاره به شرایط حساس منطقه گفت: در شرایط کنونی همه باید برای صلح و ثبات در منطقه تلاش کنیم و همه باید برای کاهش تنش در منطقه با یکدیگر همکاری کنیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بروز جنگ و تنش در منطقه می‌تواند بسیار خطرناک باشد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن آمادگی کامل برای دفاع از منافع خود، هرگز به دنبال شعله‌ور کردن جنگ در منطقه نیست از این رو در جریان عملیاتی که علیه پایگاه آمریکایی داشتیم در واقع پاسخ به اقدام جنایتکارانه آمریکا بود.

روحانی خاطرنشان کرد: امروز همه باید به این هدف معتقد باشیم که گفت‌وگو و همکاری نزدیک ملت‌ها و دولت‌های مسلمان منطقه به نفع همه است و از هرگونه فاصله ، اختلاف و جنگ همه زیان می‌بینند.

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت گسترش و تعمیق روابط تهران- اسلام آباد اظهار داشت: مرزهای ایران و پاکستان باید مرزهای صلح و دوستی باشد و نباید اجازه دهیم که برخی گروهکها مرزهای ما را ناامن کنند .

روحانی با بیان اینکه کاملا آمادگی داریم که روابط صمیمانه خود را با پاکستان در همه زمینه‌ها توسعه دهیم، اظهار داشت: روابط با پاکستان برای ایران بسیار پر اهمیت بوده و برای گسترش روابط با این کشور اهمیت زیادی قائل هستیم و همواره ملت های دو کشور در روزهای سخت در کنار پاکستان بوده اند.

رئیس جمهور در ادامه با قدردانی از ابراز همدردی دولت پاکستان نسبت به شهادت سپهبد سلیمانی همچنین حادثه سقوط هواپیمای مسافربری گفت: این دو تراژدی دردناکی که رخ داد مخصوص ایران نبود و در این غم کشورهای دیگر هم سهیم بودند.

روحانی خاطرنشان کرد: سردمداران آمریکا و کاخ سفید و همچنین رژیم صهیونیستی در کنار سران تروریست‌های دنیا از جمله داعش دو گروهی بودند که از ترور سردار سلیمانی خوشحال شدند و در مقابل مردمی که به دنبال صلح و ثبات در منطقه هستند غمگین و اندوهناک گردیدند.

رئیس جمهور تصریح کرد: انتظار داریم همه کشورها با لحنی قاطع تروریسم دولتی آمریکا را محکوم کنند.

شاه محمود قریشی نیز در این دیدار با تسلیت شهادت سپهبد سلیمانی و حادثه سقوط هواپیمای مسافربری گفت: حادثه ترور شهید سلیمانی بسیار غیرمنتظره و شوک برانگیز بود.

وزیر خارجه پاکستان با تاکید بر اینکه کشورش اجازه نمی‌دهد که از خاک آن برای تهدیدسایر کشورها به ویژه ایران استفاده شود، گفت: پاکستان خود را شریک صلح و ثبات برای جمهوری اسلامی ایران می‌داند و به هیچ عنوان نمی‌خواهد شریک مناقشه‌ای باشد که به منطقه و مخصوصا ایران آسیب برساند.

شاه محمود قریشی تصریح کرد: معتقدیم مرزهای پاکستان و ایران مرزهای صلح و دوستی است و باید به همین شکل باقی بماند و مصمم هستیم با خرابکارانی که تلاش می‌کنند در این زمینه خدشه وارد کنند مقابله کنیم.