کد خبر: ۲۸۶۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۳۹

اعلام جزئیات جدید از دستگیری سفیر انگلستان مقابل دانشگاه امیرکبیر

مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات نیروی انتظامی، جزئیات دستگیری سفیر انگلستان در تجمع روز شنبه مقابل دانشگاه امیرکبیر را اعلام کرد.
ساعت ۱۸:۳۵ روز شنبه سفیر کشور انگلستان به همراه فرد دیگری با حضور در میان تجمع کنندگان مقابل دانشگاه امیر کبیر تهران از تجمع کنندگانی که در حال سر دادن شعارهای ساختار شکنانه بودند، فیلمبرداری می‌کرد.

با هوشیاری ماموران پلیس امنیت ناجا، سفیر انگلیس شناسایی و به صورت نامحسوس تحت نظر قرار گرفت و در ساعت ۱۹:۱۰ دستگیر و پس از اقدامات اولیه قانونی به نماینده وزارت امور خارجه تحویل شد.

لازم به ذکر است، فرد همراه با سفیر انگلیس با مشاهده این صحنه اقدام به فرار کرد و به سفارت انگلستان پناه برد.

به گزارش ایرنا، «رابرت مک‌ایر» سفیر انگلیس در تهران بعد از ظهر یکشنبه به دلیل رفتار نامتعارف و حضور در تجمعات غیرقانونی توسط دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل اروپا به وزارت امور خارجه فراخوانده شد.  

در این احضار، مراتب اعتراض رسمی جمهوری اسلامی به سفیر و دولت انگلیس ابلاغ شد.

در این دیدار به مک‌ایر یادآوری شد که حضور سفرای خارجی در تجمعات غیرقانونی هیچ تناسبی با مسئولیت‌های ایشان به عنوان نماینده سیاسی کشور متبوع خود ندارد و مخالف مفاد کنوانسیون ۱۹۶۱ روابط دیپلماتیک وین است و دولت انگلیس باید در این خصوص توضیح دهد.

سفیر انگلیس شنبه شب به دلیل حضور در یک تجمع غیرقانونی دستگیر اما به دلیل برخورداری از مصونیت دیپلماتیک و پس از احراز هویت آزاد شد.

منبع:ایرنا