کد خبر: ۲۸۶۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۵۳

درخواست وزیر خارجه پاکستان از ظریف: برای کاهش تنش‌ها در منطقه، از گفت‌وگو و مذاکره استفاده کنید

وزارت خارجه پاکستان با اشاره به دیدار شاه محمود قریشی با محمد جواد ظریف در تهران، خواستار اتخاذ شیوه گفت‌وگو و مذاکره به‌منظور کاهش تنش‌ها در منطقه شد.
«شاه محمود قریشی»، وزیر امور خارجه پاکستان که روز گذشته وارد ایران شد، در دیدار با مقامات کشورمان بر لزوم انجام اقدامات دوستانه طرفین برای تنش زدایی در منطقه و جلوگیری از بی ثباتی تأکید کرد.

وی در دیدار با همتای ایرانی خود محمد جواد ظریف، خواستار اتخاذ شیوه گفت‌وگو و مذاکره به‌منظور کاهش تنش‌ها در منطقه شد.

بر اساس اعلام وزارت خارجه پاکستان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار با قدردانی از عزم عمران خان برای برقراری صلح در منطقه، از تلاش‌های پاکستان استقبال کرد.

وزیر خارجه پاکستان همچنین بر خویشتنداری طرف‌ها و رویکرد خردمندانه برای گفت وگو تعامل جهت غلبه بر تنش‌های اخیر در خاورمیانه تاکید کرد.

همچنین در این دیدار، دو طرف در خصوص تنش‌های اخیر میان ایران و آمریکا، صلح و امنیت در منطقه و روابط دوجانبه بحث و رایزنی کردند.

«شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان، روز گذشته به منظور دیدار با مقامات کشورمان وارد مشهد مقدس شد.

پاکستان این سفر را در راستای تلاش‌های دیپلماتیک اسلام‌آباد در جهت کاهش تنش در منطقه خواند.

پس از انتقام موشکی ایران از آمریکا که بامداد روز چهارشنبه (18 دی) در عراق صورت گرفت، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان تاکید کرد که کشورش بخشی از تنش‌ها نخواهد شد.

وی در این رابطه شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان را مامور سفر به آمریکا، عربستان سعودی و ایران کرد تا با مقامات این 3 کشور رایزنی کند.

شاه محمود قریشی همچنین شی کذشته پس از ورود به تهران، با حسن روحانی رییس جمهور کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

روحانی در این دیدار، تاکید کرد که ایران ضمن آمادگی کامل برای دفاع از منافع خود، هرگز به دنبال شعله‌ور کردن جنگ در منطقه نیست.

منبع:فارس