کد خبر: ۲۸۶۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۱۶

اظهارات سردار سنایی راد درباره بروز خطای انسانی در سقوط هواپیمای اوکراینی و حضور سفیر انگلیس در تجمعات

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه عین‌الاسد پایگاه فرماندهی آمریکا برای سوریه و عراق بود، گفت: اگر سیلی نمی‌خوردند جنایات بیشتری مرتکب می‌شدند.

سردار رسول سنایی‌راد ‌در آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد قاسم سلیمانی گفت: شهید سلیمانی بزرگ زیست و بر این اساس باید بزرگ می‌رفت که اقدام آمریکایی‌ها سبب شد این شهادت با عظمت اتفاق بیفتد.

وی بیان کرد: ترامپ براساس چندین فرضیه اشتباه اقدام به این حرکت تروریستی کرد و به شکل بزدلانه سردار سلیمانی را به شهادت رساند، در واقع ترامپ از حوادث آبان‌ ماه برداشت کرد که نظام در حالت سکوت قرار گرفته است لذا می‌تواند آنچه را که در عراق و سایر کشورها عملیاتی کرده را برای جمهوری اسلامی نیز اجرایی کند.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه ترامپ گمان کرد که از میزان نفوذ اسلام در میان مردم کاسته شده است، افزود: ترامپ هیچ‌گاه تصور این واکنش جانانه از مردم ایران را نداشت.

سردار سنایی‌راد ادامه داد: تدبیر رهبر معظم انقلاب و استقبال باشکوه از پیکر شهید سلیمانی در عراق و ایران نشان داد که جمهو ری اسلامی ایران از چه عمق منطقه‌ای برخوردار است و اگر مردم کشور در عرصه‌های اقتصادی از عملکرد دولت گله‌مندند اما همواره پای ارزش‌های نظام ایستادگی خواهند کرد.

وی افزود: پس از تشییع باشکوه سردار سلیمانی یکی از ژنرال‌های آمریکایی اذعان داشت که تماشای استقبال باشکوه مردم از پیکر شهید سلیمانی و تشییع پیکر او ترامپ را تا سر حد مرگ ترسانده است تا جایی که سبب عدم واکنش و کتمان آسیب‌های وارده به آن‌ها شده است.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا تأکید کرد: در همان روز نخست پس از شهادت سردار جایگزین وی مشخص شد تا همگان بدانند که قطعاً همان رویه ادامه خواهد داشت و این اقدام واکنشی منطقی برای بازدارندگی و جلوگیری از تروریسم دولتی آمریکا بود زیرا آمریکایی‌ها براساس مفروضات غلط دست به جنایتی زدند و اگر سیلی نمی‌خوردند جنایات بیشتری مرتکب می‌شدند.



سردار سنایی‌راد سپس با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای اکراینی اظهار داشت: این سانحه خسارت بزرگی برای کشور و ملت ما محسوب می‎‌شود که سرداران شجاع ما با پذیرش مسئولیت این حادثه در جبران آن، ضمن تسلیت به مردم کشور و خوانده بازماندگان طلب مرگ کردند.

وی سپس با اشاره به سخنرانی فرمانده کل سپاه در صحن مجلس شورای اسلامی در تفسیر بروز این اشتباه بیان کرد: ایشان آرزو کردند که ای کاش یکی از سرنشینان این هواپیما بود، همچنان که سردار حاجی‌زاده قهرمانی که سیلی بزرگی به آمریکا و آسیب شدیدی به پایگاه آمریکایی وارد کرد نیز پس از  این حادثه در مقابل ملت ابراز شرمندگی کرد.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه برخی خواهان مصادره این حادثه تلخ  هستند افزود: ضرر و آسیب اصلی حادثه سقوط هواپیما مربوط به کشور و ملت ما می‌باشد اما برخی از این اشتباه برای جبران تحقیر آمریکا پس از خوردن سیلی بزرگ از رزمندگان اسلام استفاده می‌کنند.

سردار سنایی‌راد با تأکید بر اینکه این حادثه تلخ نتیجه ماجراجویی آمریکایی‌ها بود تصریح کرد: این اشتباه در شرایطی اتفاق افتاد که تنش و بحران از سوی آمریکا بر ما تحمیل شده بود که در نهایت به صورت سهوی به وقوع پیوست و منجر به وقوع چنین حادثه‌ای شد. در همان ابتدا خبر وقوع حادثه به مقامات ذیربط داده شد اما بررسی آن طول کشید و در واقع این اتفاق در حاشیه آن سیلی بزرگی بود که به آمریکا زده شد اما این اشتباه حلاوت این سیلی را کم کرد.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه در حادثه سقوط هواپیما قصد پنهانکاری وجود نداشته است اظهار داشت: از ابتدای ماجرا تمامی گروه‌های داخلی و خارجی حق دسترسی به حادثه و لاشه هواپیما را داشتند اما ابهاماتی وجود داشت که باید بررسی‌های یبشتری صورت می‌گرفت. این اتفاق ناگوار حاصل تنشی بود که بر کشور وارد شده بود؛ ما شرمنده خانواده‌های جانباختگان این حادثه هستیم اما نباید فراموش کرد که این حادثه در شرایطی اتفاق افتاد که تنش و فشاری از سوی آمریکایی‌ها بر ما تحمیل شده بود.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا همچنین با اشاره به تشویش اذهان عمومی توسط سفیر انگلیس گفت: در اتفاقات تلخ چند شب پیش مشخص شد که سفیر انگلیس هدایتگر ماجرا بوده و جوانان هیجانی و احساساتی نیز در این راه برای تأمین خوراک خبری رسانه‌های بیگانه به میدان کشیده شدند.

منبع:تسنیم