کد خبر: ۲۸۶۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۱۱

آلوده‌ترین شهر کشور کجاست؟

صدا و سیما نوشت: اصفهان آلوده‌ترین کلانشهر کشور است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، اصفهان را آلوده ترین کلانشهر در بین هشت کلانشهر کشور دانست و گفت: در ۱۰ ماه گذشته هیچ روز پاکی برای این شهر ثبت نشده است.

ایرج حشمتی در نشست شورای اداری استان اصفهان افزود: حال محیط‌ زیست استان مطلوب نیست و در کنار تمامی موفقیت‌های این استان در زمینه صنعت و معدن، در حوزه محیط‌زیست ضعف داریم.

وی گفت: آبان امسال رئیس جمهور سیاستی کلی برای محیط‌زیست معین کرد که الزامی است تا پایان دولت عملی شود؛ مهار ریزگردها، کنترل آلودگی هوا، حق آبه تالاب‌ها و مدیریت پسماند که متأسفانه استان اصفهان در این موارد با مشکلاتی روبرو است.

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان تأکید کرد: در استان اصفهان بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی، ۶۰۵ معدن و دو هزار واحد سنگ‌بری همچنین یک میلیون خودرو و ۵۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت فعال است، بنابراین اگر در کنار فعالیت‌های اقتصادی مراقب محیط‌زیست نباشیم مشکلات زیادی ایجاد خواهد شد.

ایرج حشمتی گفت: قانون هوای پاک که مرداد ۱۳۹۶ به تصویب رسید هنوز مغفول مانده است و به‌جز فعالیت در بخش سوخت در دیگر بخش‌ها نتوانسته ایم به امکانات دست‌ یابیم و خودروهای استاندارد تولید کنیم.

وی بخشی از مشکلات اداره حفاظت محیط‌زیست را منطقه‌ای بیان  و تاکید کرد که از مجموعه فعالیت‌های اقتصادی، سهم محیط‌زیست پرداخت شود و صنایع هم با توجه به قانون یک در هزار از فروش خود، مشکلات محیط‌زیستی را رفع کنند همچنین بخشی از عوارض آلایندگی‌ها هم الزامی است  صرف رفع مشکلات محیط‌زیستی شود.