کد خبر: ۲۸۶۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۷۱

آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان/ ۳۳ راه روستایی از بین رفت/ برآورد اولیه خسارات؛ حدود ۳ هزار میلیارد تومان

مدیر کل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در ۹۹ روستا همچنان آب قطع است، گفت: براساس برآوردهای اولیه تاکنون حدود ۳ هزار میلیارد تومان خسارت به منطقه وارد شده‌است.
مدیر کل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان گفت: آب آشامیدنی ۹۹ روستا همچنان قطع است و همچنین برق ۷ روستا هنوز وصل نشده است. 

وی با بیان اینکه تاکنون ۴ محموله امدادی و غذایی به استان توسط هلال احمر ارسال شده است، ادامه داد: امروز ۹ فروند بالگرد نیروی دریایی سپاه، نیروی دریایی ارتش، هلال احمر و قرارگاه قدس در منطقه حضور دارند و امدادرسانی هوایی توسط آنها انجام خواهد شد.

ارجمندی با اشاره به وضعیت راههای روستایی خاطرنشان کرد: راههای ارتباطی ۳۳ روستا همچنان قطع است و مابقی راههای مواصلاتی وصل شده است. ۳۲ روستا از روستاهایی که همچنان راه ارتباطی شان قطع است، مربوط به رودخانه کاجو در قصرقند است.

وی با اشاره به توزیع ۲۴۰ تن آرد در منطقه گفت: کمیته امداد امام خمینی اقلامی که از سراسر کشور جمع‌آوری شده است را بین ۶۵۰۵ خانوار شهری و ۸۸ هزار و ۳۷۲ خانوار روستایی و در مجموع به ۹۴ هزار و ۸۷۷ خانوار مددجو و غیرمددجوی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی توزیع کرده است. همچنین دوماه مستمری مازاد به خانواده‌های تحت پوشش پرداخت می‌کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان درباره وضعیت بهداشتی در مناطق سیل زده تصریح کرد: تا این لحظه بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر وضعیت سلامت و بهداشت در این مناطق پایدار است.

ارجمندی درباره وضعیت آب و هوا نیز گفت: امروز وضعیت جوی مناسب است و مشکل خاصی نداریم و امدادرسانی با فروکش کردن آب در روستاها با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: براساس برآوردهای اولیه تاکنون ۲ هزار و ۹۱۱ میلیارد تومان خسارت به منطقه وارد شده‌است.

منبع:ایلنا