کد خبر: ۲۸۶۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۵۸

احتمال سقوط هواپیمای اوکراینی بخاطر هک سامانه پدافند هوایی؟/ چند توصیه انتخاباتی از تریبون نماز جمعه و انتقاد از حضور سفیر انگلیس در تجمعات

در خطبه‌های نماز جمعه این هفته موضوعاتی چون انتقام سخت، سقوط هواپیمای اوکراینی و انتخابات مجلس یازدهم از تریبون‌های نماز جمعه به گوش رسید.
حجت‌الاسلام والمسلمین، سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز و در جمع باشکوه نمازگزاران مصلای اعظم امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: امروز برای حمایت از شوکت سپاه و همدردی با بازماندگان حادثه هوایی و محکوم کردن افرادی که به بهانه‌های واهی می‌خواهند سپاه را تضعیف کنند به صورت سراسری راهپیمایی خواهیم کرد. 

وی به سانحه هواپیمایی در هفته گذشته که دل همه مردم را رنجاند، اشاره کرد و گفت: پیروزی شیرینی از بابت سیلی سنگین سپاه به آمریکا با این حادثه کمی تلخ شد. 

امام جمعه تبریز ادامه داد: یاوه‌گویی ترامپ در رابطه با عین‌الاسد منجر شد تا مردم به چهره واقعی آمریکایی بار دیگر پی ببرد ولی بعدا با بیانیه صادقانه ستاد نیروهای مسلح کمی آن شیرینی از بین رفت و کام مردم تلخ شد.

وی متذکر شد: آمادگی برای هرگونه تنبیه، قول رفع قصور، تلاش برای نفع نقایص برای جلوگیری از چنین حوادثی از جمله موضوعات مطرح شده از سوی نیروهای مسلح است. 

امام جمعه تبریز به احتمال هک سامانه الکترونیکی پدافند هوایی هم اشاره کرد و گفت: آنچه مهم است، سخنان صادقانه دو سردار بزرگ یعنی سردار حاجی‌زاده و سردار سلامی بود که صادقانه با مردم حرف زدند. 

فردی را انتخاب کنیم که حریص به انتخاب شدن نباشد

وی ادامه داد: فردی را انتخاب کنیم که حریص به انتخاب شدن نباشد زیرا قبول داریم که احساس وظیفه کند ولی چه معنی دارد که اینقدر برخی‌ها حریص هستند که حتما می‌خواهد وارد مجلس شود زیرا دو نوع حرص داریم که یکی حرص برای خدمت است که در هر جایگاهی امکان‌پذیر است ولی یک نوع حرصی داریم که صرفا فقط انتخاب شدن است. 

آل‌هاشم با تاکید بر اینکه نماینده‌ای باید به مجلس برود که بر وعده‌های خود عمل کند، تصریح کرد: اگر فردی وعده‌ای داد که اصلا در حیطه فعالیتی نماینده نیست نباید آن را جدی گرفت زیرا آسفالت ریختن چه ربطی به نماینده مجلس دارد.

فرمانده سپاه  خطای انسانی را گردن گرفت، در هیچ جای دنیا چنین چیزی صورت نمی‌گیرد

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، امام  جمعه اصفهان هم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: در این دو هفته حوادث تلخ و شیرین زیادی داشتیم، ما باید در تمام این حوادث شریک باشیم، عده‌ای در این حوادث پشت خط دشمن بودند، دشمنی که سفیرش در بین جوانان ایرانی به دنبال ایجاد فتنه بود؛ عده‌ای خود را به نفهمی زده‌اند و در خط دشمن قرار گرفته‌اند، پس از سقوط هواپیما همه مردم ایران ناراحت شدند، فرمانده سپاه با رشادت تمام آمد و خطای انسانی را گردن گرفت، در هیچ جای دنیا چنین چیزی صورت نمی‌گیرد.

فارس نوشت، وی تصریح کرد: خطا از تمام انسان‌ها سر می‌زند، در حادثه سقوط هواپیما تمام نظامیان کشور در حالت آماده باش بودند که کوچک‌ترین ضربه‌ای به مردم ایران وارد نشود؛ آمریکا سومین سیلی انقلاب را خورد، اولین سیلی آمریکا از ایران خود انقلاب و خروج آمریکا از منطقه بود، دومین سیلی این رژیم ملعون گرفتن لانه جاسوسی آمریکا بود و سومین سیلی، سیلی بود که پاسداران در خاک عراق به آنان زدند.

حمله موشکی به پایگاه «عین‌الاسد» جایگاه ایران در جهان را ارتقاء داد

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نیز ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت حوادث مهم و عجیبی در کشورمان رخ داد و فراز و نشیب‌های بسیاری داشتیم.

وی با اشاره به عملکرد ملت ایران در فراز و نشیب‌های اخیر تصریح کرد: شهادت حاج قاسم حرکت عجیبی در کشور ایجاد کرد و تشییع باشکوه سردار سلیمانی در شهرهای مختلف ایران و عراق مسأله مهمی بود و منطقه را تکان داد.

امام جمعه گرگان بیان کرد: اقدام خوشایند دیگر سیلی محکم سپاه قدرتمند به «عین‌الاسد» پایگاه نظامی بزرگ آمریکایی  بود، کسی باور نمی‌کرد قدرتی مانند ایران در مقابل آمریکا چنین عکس‌العملی نشان دهد و این اقدام جایگاه ایران را نه تنها در ایران و منطقه بلکه در جهان بالا بُرد و ارتقاء داد.